Quan enfoquem les accions formatives i de dinamització digital, tenim l’oportunitat de fer-ho introduint conceptes vinculats amb el joc, la resolució de reptes i la consecució d’objectius que converteixin als participants en productors de coneixement compartit.
Aquesta jornada centra la seva oferta de continguts en la innovació social digital, com a estratègia que apodera al ciutadà/na, per tal de trobar noves fórmules i estímuls per al seu aprenentatge.
Els/les assistents a la jornada podran conèixer experiències de ludificació de l’aprenentatge i les relacions socials en el marc de les institucions amb privació de llibertat i dels telecentres, Punt TIC o espais de laboratori digital.
Des d’un enfocament pràctic, també podran aprendre i establir les bases de futures accions formatives i educatives en el marc dels conceptes:
- "eduhack" i fabricació digital
- ús de la realitat augmentada i virtual per traspassar les fronteres de la realitat
- programació i Scratch per a la resolució de reptes
- neurodidàctica: utilitzar tot el nostre potencial cerebral per ensenyar i aprendre
Dimecres 7 de juny de 2017, de 9 a 14 h, al Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada.
Carrer d’Ausiàs Marc, 40. 08010 Barcelona.
Destinataris:
Professionals dels equips multidisciplinaris dels centres penitenciaris i de la Xarxa Punt TIC, membres de la Xarxa CatLabs, d'altres professionals interessats i estudiants universitaris/àries.
Programa
9 - 9.15 h Acreditació i lliurament de la documentació
9.15 - 9.30 h Inauguració
- Amand Calderó Montfort, director general de Serveis Penitenciaris (Dpt. Justícia)
9.30 - 9.40 h Presentació
- Julio César Zino (@jzino), responsable de Nous Projectes i Programes de Contingut Transversal de la Direcció General de Serveis Penitenciaris (DGSP) i del Programa AlfaDigital
- Esther Subias (@esthersubias), directora de l'oficina de la Xarxa Punt TIC
9.40 - 11.00 h Circuit d’experiències
-
Ludificació als centres penitenciaris. Oriol Ripoll (@oriolripoll), especialista en jocs i en ludificació. Creatiu a Jocs al Segon i formador de jocs i del desenvolupament de les competències en el treball i la creativitat.
-
Experiències de ludificació als Punt TIC
- Ludificació en un entorn de Programes de Formació i Inserció. Abel Camps (@jovesteb), Punt TIC Òmnia El Teb
- Gamificació en un entorn telecentre. Pep Oliveras (@pep_oliveras), Punt TIC-Òmnia Marianao
- Feelbot, educant socialment en robòtica. Héctor Martínez (@Dr_Hctor), estudiant d'Integració Social.
11.00 - 11.30 h Pausa
11.30 - 14.00 h Ronda de tallers simultanis (a escollir en el moment de fer la inscripció)
-
Code Club: treball amb Scratch com a punt de partida
Treball amb competències digitals: jugar i resoldre problemes a partir de la programació. Eines i estratègies per al professorat. Laia Albó (@LaiaAlbo), col·laboradora de Code Club Catalunya -
Fabricació digital “Saps com fer una mà robòtica? O la porta d’un garatge?"
Taller de robòtica fàcil i fabricació digital per a educadors/ores i formadors/ores digitals. Jordi Rodríguez (@jordick), expert en robòtica i fabricació digital i dinamitzador al Punt TIC Òmnia Casal Cívic Tarragona - Campclar -
Taller realitat virtual – Realitat Augmentada: jugar a canviar la realitat.
Oportunitats d’aprenentatge amb realitat virtual, exploració i visualització d’experiències. Isidro Navarro (@inavarrod), CEO de Labs4Reality i Fundador del grup Augmented Reality Barcelona. -
Neurodidàctica: aprofitar el nostre potencial
Què és la neurodidàctica i com aplicar-la a les propostes formatives i de dinamització? Com fer un bon ús de la memòria? El nostre cervell és social, entre tots i totes podem millorar l'educació. Jesús Guillem (@escuelaycerebro) , expert en neurodidàctica, Escuela con Cerebro.
Per a més informació, consulteu el tríptic de la jornada.
Inscripcions:
Podeu realitzar la inscripció fins al 5 de juny a través d'aquest formulari.
Organitzen:
Programa Compartim, CoP TIC i Presó i Alfadigital (Departament de Justícia)
Xarxa Punt TIC (Departament de Presidència)