Des d’avui, els ciutadans i ciutadanes que vulguin concertar unacita amb un càrrec electe o tècnic municipal, aixecar queixes, suggeriments i incidències respecte el funcionament del consell; fer peticions a l’oficina del consumidor i iniciar la declaració de bé cultural d’interès local podran fer-ho des de casa, sense desplaçar-se a la seu del consell. Només cal visitia la pàgina www.riberaebre.org/tramits.
Les persones que vulguin accedir a la finestreta on-line hauran de disposar d’un certifica personal d’identificació digital (iI cat). L’Id cat es pot demanar a la pàgina idcat.cat o al Punt TIC de la Ribera d’Ebre a Móra d’Ebre (obert de dilluns a divendres; als matins de 10 a 14 h i de 17 a 20 h a les tardes).
Els quatre tràmits inicials s’ampliaran en funció de les demandes dels ciutadans. Està previst, però, que en breu el ciutadans també puguin disposar d’informació dels diferents tràmits i consultar l’estat dels tràmits que hagin iniciat entre d’altres opcions.
Tot això gràcies a l’e-trac, el mòdul de gestió de sol·licituds i tràmits per Internet integrat a la plataforma del Consorci de l’Administració Oberta de Catalunya (AOC) amb la col·laboració del Consell Comarcal.
La posada en marxa de la finestreta on-line del consell converteix la Ribera d’Ebre en la primera comarca de Catalunya en què totes les administracions locals (ajuntaments i consell comarcal) permeten realitzar tràmits mitjançant Internet.