Però la llarga influència de Google es percep fins i tot en aquest nou producte de Microsoft: el seu disseny bàsic és molt semblant, tot i que la similitud pot quedar dissimulada per la foto espectacular i canviant que apareix a la seva pàgina d’entrada. Podeu fer un recorregut per les possibilitats que ofereix el nou cercador clicant aquí.
A reserva d’explorar a fons allò que Bing ofereix, diguem d’entrada que ja d’inici la seva interfície té versió en català. Si no us hi apareix ja d’entrada només cal anar a l’extrem superior dret de la pàgina inicial i fer clic sobre “Extres”. S’obrirà llavors una petita finestra encapçalada per “Preferències”, que ens portarà a una pàgina on trobarem un apartat que diu: “Visualitza. Tria la llengua de la visualització”, on podrem seleccionar el català entre una quarantena d’idiomes. La presència inicial del català podria ser conseqüència del fet que el manresà Jordi Ribas dirigeixi el Search Technology Center de Microsoft a Europa, que ha posat a punt l’àrea europea del cercador.
Pel que fa als resultats i a l’eficàcia de Bing, encara caldrà esperar alguns mesos per avaluar-lo correctament. De moment és perceptible que sovint localitza menys resultats que Google. Per exemple: feta la recerca amb el nom “Catalunya”, segons Google es localitzen 48 milions de resultats i segons Bing n’apareixen 7 milions i mig. En canvi, una recerca molt més especialitzada (“abies alba”, el nom científic de l’avet) proporciona 303.000 respostes a Google i 765.000 a Bing. Finalment, un terme geogràfic i històric com “Empúries” extreu 1.500.000 de respostes de Google i 180.000 de Bing. Val a dir, però, que la quantitat de respostes a una cerca no és un element determinant, sinó la qualitat d’aquestes respostes, especialment la qualitat de les primeres pàgines. En aquest sentit caldrà anar seguint el nou cercador, abans de fer-ne valoracions més definitives donat que, a més, Bing ofereix també imatges, notícies, etc.
En resum doncs: un nou recurs de cerca, signat per Microsoft, que s’haurà d’anar avaluant.