L’objectiu del programa formatiu és lluitar contra la bretxa digital i proporcionar eines i competències digitals que contribueixin a millorar l’ocupabilitat. Descobreix més!

Imatge del projecte INTRO
Imatge del projecte INTRO. 2023. Tipus de lletra: Ajuntament de Girona. Llicència: Tots els drets reservats.

El passat dimecres 19 d'abril, el Punt TIC del Servei Municipal d'Ocupació de l'Ajuntament de Girona va iniciar el primer dels cursos de capacitació digital del projecte INTRO, que s'impartiran fins al pròxim dimecres 28 de juny. L’objectiu del programa formatiu de capacitació digital de l'Ajuntament de Girona és lluitar contra la bretxa digital, facilitant l’accés del conjunt de la ciutadania a les noves tecnologies de la informació i de la comunicació. També, la iniciativa busca proporcionar competències digitals que contribueixin a millorar l’ocupabilitat.

Aquest 2023, s’han programat tres cursos diferents en dues edicions separades. Les inscripcions a les primeres propostes formatives estan obertes i s’adrecen a tota la ciutadania. La segona edició del projecte INTRO es dirigirà prioritàriament a les persones residents als barris de Santa Eugènia i Can Gibert del Pla en el marc del projecte 'Treball als Barris'. Els temes de les dues edicions seran els mateixos i inclouran cursos d’Alfabetització Digital, de Competències Digitals Bàsiques (nivell I) i de Competències Digitals Bàsiques (nivell II). 

En primer lloc, el curs d’Alfabetització Digital (centrat en informàtica i internet) és de 25 hores i està previst del 19 d’abril al 4 de maig, de dilluns a dijous, de 15.15 a 18 hores. En aquest sentit, les classes tractaran continguts diversos com la introducció als dispositius digitals, el contingut digital (visualització, emmagatzematge i recuperació d’informació), els programes i les aplicacions informàtiques bàsiques, la navegació per Internet i les aplicacions bàsiques (correu electrònic, fòrum de debat i videoconferències).

En segon lloc, el curs de Competències Digitals Bàsiques (nivell I) és de 60 hores i està previst del 8 al 31 de maig, de dilluns a dijous, de 15 a 19 hores. En concret, les classes tractaran continguts diversos com l'ús bàsic del sistema operatiu, la navegació per Internet, la recerca i l'emmagatzematge d’informació, la comunicació digital (correu electrònic i videoconferències), la identitat digital, les eines informàtiques bàsiques (processador de textos i presentacions) i la seguretat bàsica i la resolució de problemes.

En tercer lloc, el curs de Competències Digitals Bàsiques (nivell II) és de 60 hores i està previst del 5 al 28 de juny, de dilluns a dijous, de 15 a 19 hores. En aquest sentit, les classes tractaran continguts diversos com l’ús i la configuració del sistema operatiu, el tractament de la informació digital (tècniques avançades de recerca, curació de continguts i emmagatzematge d'informació al núvol), la comunicació digital (xarxes socials), la identitat digital, les eines informàtiques avançades (fulls de càlcul, bases de dades i retoc d’imatges) i la seguretat bàsica i la resolució de problemes (antivirus, seguretat i actualitzacions).

Enguany, el projecte INTRO compta amb un pressupost aproximat de 25.000 euros. D’aquests diners, prop de 15.000 euros són finançats pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del programa de suport als territoris amb majors necessitats de reequilibri territorial i social, el projecte 'Treball als Barris', i la resta, 10.000 euros, ho assumeix l’Ajuntament de Girona. En aquesta línia, l'any passat, es van formar en capacitació digital un total de 91 persones gràcies al projecte INTRO. En aquella edició, es va registrar una major presència de dones respecte de l’any anterior. En concret, un 65,93 % del total de persones participants van ser dones. Així mateix, segons la franja d’edat, el 73,62 % de les persones participants van ser majors de 45 anys d'edat.

Amb el projecte INTRO, l’Ajuntament de Girona busca que tothom qui ho necessita adquireixi les competències digitals bàsiques i pugui aprofitar la riquesa de les noves possibilitats associades a les tecnologies digitals. D’aquesta manera, es compleix també amb la recomanació establerta pel Parlament Europeu i pel Consell Europeu sobre les competències clau per a l'aprenentatge permanent de la ciutadania europea.