El servei de suport informàtic 'ATOM' (Assistència Tecnològica Omnicanal) és un servei de suport informàtic que ajuda i intervé per solucionar possibles dificultats tècniques amb el maquinari en aquells que disposen d’una cessió de maquinari de la Secretaria de Polítiques Digitals.
A través del correu electrònic assistencia@atom.gencat.cat o del telèfon 900 82 82 82, per a incidències de la Xarxa Punt TIC.
El servei de suport informàtic 'ATOM' (Assistència Tecnològica Omnicanal) és el servei de suport tecnològic i d'assistència tècnica d'aquells Punt TIC que disposen de maquinari cedit per la Secretaria de Polítiques Digitals.
L’Oficina Tècnica i de Dinamització de la Xarxa Punt TIC (OTD) s’encarrega del servei d’atenció i d'assessorament a persones dinamitzadores i entitats gestores de tots els Punt TIC, tinguin o no equipament informàtic cedit per la Secretaria de Polítiques Digitals. Es pot contactar amb l'equip a través del telèfon 902 365 209 i del correu electrònic oficina.tecnica@punttic.cat.
No, el servei de suport informàtic només s’encarrega d’aquelles incidències o consultes relacionades amb el maquinari cedit per la Secretaria de Polítiques Digitals.
Aquells Punt TIC que no disposin de maquinari cedit per la Secretaria de Polítiques Digitals no poden fer ús del servei de suport informàtic. El manteniment tècnic de l’equipament i el maquinari d’aquests espais és responsabilitat de la seva entitat gestora.
Sí, en aquest cas, us heu d’adreçar a l’Oficina Tècnica i de Dinamització de la Xarxa Punt TIC, a través del telèfon 902 365 209 i del correu electrònic oficina.tecnica@punttic.cat. Les persones que formen part de l’OTD estan a disposició de les persones dinamitzadores i de les entitats gestores dels Punt TIC en cas de necessitar assessorament i suport.
Les entitats gestores dels Punt TIC posen a disposició de la ciutadania i dels agents del territori el seu equipament tecnològic. Tanmateix, ocasionalment, els Punt TIC poden sol·licitar una cessió de maquinari per donar resposta a les necessitats específiques del seu projecte i dels col·lectius. La cessió de maquinari està condicionada a la disponibilitat d’equipament i a la presentació d’un projecte d’intervenció a desenvolupar des del Punt TIC.
Cal que l’entitat gestora del Punt TIC presenti la sol·licitud a través del tràmit d’adhesió a la Xarxa Punt TIC, informant de la necessitat de maquinari i adjuntant una memòria explicativa del projecte que es vol dur a terme. La Secretaria de Polítiques Digitals es posarà en contacte amb el Punt TIC per fer una valoració de la sol·licitud.
Per a més informació, podeu adreçar-vos a l’Oficina Tècnica i de Dinamització de la Xarxa Punt TIC, a través del telèfon 902 365 209 i del correu electrònic oficina.tecnica@punttic.cat.
Les característiques tècniques del maquinari cedit són:
- ordinadors tipus all-in-one model Lenovo ThinkCentre M810z amb processador i3, 16GB de memòria RAM i pantalla integrada de 21,5 pulgades
- punt d'accés WIFI model HP Aruba AP-207 802.11ac
- commutador de 24 ports model HPE 1920S 24G 2SFP
L’equip informàtic que la Generalitat de Catalunya posa a disposició de les entitats gestores per formar part de la Xarxa Punt TIC està configurat amb programari lliure com una clara aposta pel coneixement compartit i la democratització de la tecnologia. Els equips cedits venen amb una maqueta basada en el sistema operatiu Ubuntu 20.04.
La instal·lació de qualsevol altre sistema operatiu que no sigui el proporcionat oficialment per la Generalitat de Catalunya està prohibida. Qualsevol altre sistema operatiu que no sigui l’oficial de la maqueta i estigui instal·lat en els ordinadors de la Xarxa Punt TIC serà esborrat durant el procés de la remaquetació dut a terme pel servei de suport informàtic.
Per a més informació i formació sobre la maqueta instal·lada en els ordinadors Punt TIC, contacteu amb l’Oficina Tècnica i de Dinamització de la Xarxa Punt TIC, a través del telèfon 902 365 209 i del correu electrònic oficina.tecnica@punttic.cat.
Tal com estableix la declaració d’acceptació de nou maquinari, les condicions de la cessió a les entitats adherides a la Xarxa Punt TIC són les següents:
- Les entitats beneficiàries han de comunicar a l'Oficina Tècnica i de Dinamització de la Xarxa Punt TIC el canvi de la persona de referència pel que fa a la gestió del maquinari cedit.
- Les entitats que, en el moment d’instal·lar el nou maquinari, tinguin maquinari antic en desús, es comprometen a valorar els equips per tal d'avaluar una possible reutilització en altres serveis o usos. Si no es poden reutilitzar, la retirada, el desballestament i el dipòsit es farà en un punt verd per tal de reduir la petjada ecològica.
- Cal tenir a punt la instal·lació de xarxa adequada abans de rebre el maquinari, de manera que els equips tinguin accés a Internet via cable i no per xarxa WIFI.
- Els nous equips s'han de situar en un únic espai que l'entitat beneficiària haurà de tenir a punt abans de la instal·lació. Un cop instal·lats, no es podran separar en diferents espais.
- Per tal de garantir el correcte funcionament del maquinari i el servei de manteniment i d'assistència tècnica, cal que qualsevol trasllat del material o reubicació del Punt TIC es comuniqui a la Secretaria de Polítiques Digitals a través del telèfon 902 365 209 i del correu electrònic oficina.tecnica@punttic.cat.
- Cal identificar correctament el Punt TIC, d'acord amb la imatge corporativa de la Xarxa Punt TIC.
- Actualitzar anualment les dades de participació en les activitats del Punt TIC, com, per exemple, el nombre de persones usuàries i les persones formades, el nombre d'activitats, el nombre de formacions i la tipologia d'activitats i de serveis, etc., a través de l'àrea privada del web.
La cessió d’ús d’aquest maquinari també està supeditada a les obligacions de servei a la ciutadania, comunicació i seguiment del projecte de Punt TIC a la Secretaria de Polítiques Digitals i participació activa a la Xarxa Punt TIC.
L'incompliment de qualsevol d'aquestes obligacions serà motiu de revocació de la cessió del maquinari.
La Secretaria de Polítiques Digitals, en coordinació amb el servei de suport informàtic i l’Oficina Tècnica i de Dinamització de la Xarxa Punt TIC, ofereix:
- Instal·lació i configuració del maquinari.
- Manteniment i assistència tècnica del maquinari.
- Remaquetació dels ordinadors cada 18 mesos.
- Formació sobre el maquinari i sobre els beneficis i les obligacions que comporta formar part de la Xarxa Punt TIC.
- Registre de l'equipament dels Punt TIC renovats.
Si el Punt TIC disposa d’ordinadors cedits per la Secretaria de Polítiques Digitals, qualsevol trasllat i/o qualsevol nova instal·lació d’aquest maquinari ha de dur-la a terme el servei de suport informàtic. Per tant, és necessari sol·licitar-ne el trasllat al servei de suport informàtic al correu electrònic assistencia@atom.gencat.cat o al telèfon 900 82 82 82, que contactarà amb el Punt TIC per acordar una data per a la seva realització. També, cal notificar-lo a l’Oficina Tècnica i de Dinamització de la Xarxa Punt TIC, que en farà seguiment i actualitzarà les dades que corresponguin.
La nova ubicació del maquinari ha de complir els requisits tècnics necessaris per fer-hi la instal·lació.
Si el servei de suport informàtic ha d’instal·lar el maquinari cedit per la Secretaria de Polítiques Digitals, sigui en el moment d’aprovar-ne la cessió o amb motiu d’un trasllat, l’espai on es realitzi ha de gaudir d’uns requisits mínims:
- Els nous equips s'han de situar en un espai únic. Un cop instal·lats, no es podran separar en diferents sales.
- La sala ha de disposar d’una instal·lació de xarxa per cable per cada un dels ordinadors, és a dir, els equips han d’estar connectats a Internet a través del cable i no per connexió Wi-Fi.
- La xarxa de cable per connectar els ordinadors a Internet ha d’estar correctament instal·lada abans de la data concertada amb el servei de suport informàtic per a la instal·lació.
- Cada equip requereix un punt d’alimentació, és a dir, un endoll per connectar l’ordinador al corrent elèctric.
També, és recomanable disposar d’un armari per concentrar el cablejat que permet connectar els equips a Internet. D’aquesta manera, s’evita tenir els cables per sobre de les taules i molestar les persones usuàries durant la realització de les activitats pròpies del Punt TIC.
Si no disposes de les claus per accedir als perfils d’usuari de «curs» o «dinamització», posa’t en contacte amb l’Oficina Tècnica i de Dinamització de la Xarxa Punt TIC a través del telèfon 902 365 209 i del correu electrònic oficina.tecnica@punttic.cat.