Warning message

The service having id "_mobile_whatsapp" is missing, reactivate its module or save again the list of services.

Oferta formativa per a dinamitzadors/es de telecentres i espais TIC

Posted on 04/05/2016
icona de so
Escolta l'article
veu dona | home
. Source: Fundación Esplai. Licence: Tots els drets reservats

La Fundació Esplai ha llençat, a través de la seva acadèmia, el seu catàleg formatiu per als mesos de maig i juny adreçat a coordinadors/es i dinamitzadors/es de Telecentres, espais TIC i organitzacions socials. La proposta esdevé una excel·lent oportunitat per a reciclar-se i millorar les competències d'aquests professionals. El termini d'inscripció està obert fins al 16 de maig.

A través d'aquesta capacitació, s'obté accés a continguts de qualitat, s'atenen les necessitats de formació inicial i contínua dels professionals del sector, i es posa al seu abast les competències, les metodologies, els projectes, les estratègies i els recursos que l'han d'ajudar a desenvolupar millors i més eficaços mecanismes de motivació i apropiació de les tecnologies de la informació i la comunicació.
La preinscripció finalitza el dia 16 de maig i l'activitat lectiva comença el 23 de maig. Els mòduls formatius són gratuïts per als professionals de l'educació TIC. Aquesta és la oferta disponible per aquesta edició:

  • Accessibilitat digital a l'espai TIC: el concepte d'accessibilitat és confón sovint amb la facilitat d'ús; sent en realitat, el conjunt de característiques que ha de complir un espai, un contingut o una eina per poder ser utilitzat per qualsevol qualsevol persona independentment de les seves capacitats o de l'equipament que utilitzi. És indispensable fer de l'accessibilitat un requeriment a la  metodologia utilitzada en l'espai TIC si volem que aquests siguin llocs per a tothom.
  • Organitzar el taller d'Scratch a l'espai TIC: Scratch és un entorn de programació per blocs creat per l'IMT i pensat per introduir els joves i els infants en el món de la computació. El desenvolupament del pensament computacional és vàlid en qualsevol àmbit de la vida, ja sigui personal o professional, i té a veure amb la capacitat de plantejar solucions als problemes a partir de seqüències d'accions més o menys simples. Aquest mòdul és una introducció a la programació d'ordinadors a través  d'Scratch i un punt de partida per a l'organització de tallers d'Scratch a l'espai TIC.
  • Nens i nenes en el eTIC: els nens i nenes, d'entre 3 i 12 anys són nascuts a l'era digital i creixen en un entorn social i educatiu radicalment diferent al que ho van fer els seus pares i educadors. Les TIC són una eina molt valuosa i necessària avui dia i nosaltres com a persones educadores tenim l'obligació de reciclar-nos i aprendre noves formes de fer.
  • Construir aplicacions amb APP inventor: l'espectacular boom que han patit les aplicacions per a mòbils en els últims anys fa que el seu maneig i integració en la dinàmica de l'espai TIC o telecentre sigui ja un element imprescindible. Aquest mòdul pretén dotar els dinamitzadors/es d'aquests espais de coneixements, estratègies i recursos suficients per organitzar tallers i dinàmiques de desenvolupament i creació d'apps.
  • Formar usant Moodle a l'eTIC: Moodle s'emmarca dins del grup de plataformes conegudes com LMS o Learning Management System. Es tracta d'un programari lliure i de codi obert que ha esdevingut el sistema de gestió de cursos i entorns d'aprenentatge més popular del món. Cada vegada més empreses, universitats, formadors i docents l'utilitzen, ajudant a revolucionar l'aprenentatge online o e-learning gràcies a les seves característiques flexibles i reutilitzables. Moodle ens permet crear el tipus d'entorn educatiu que millor s'adapti a les nostres necessitats.
  • Elements per gestionar la seguretat a Internet: l'ús generalitzat de dispositius electrònics d'accés a Internet i de les eines web 2.0 ha afavorit l'aparició de riscos vinculats a la interacció amb tots ells, i és molt freqüent que pares i menors no tinguin les competències o coneixements adequats per enfrontar-se a aquests nous riscos. Aquest mòdul formatiu té com a objectiu principal ensenyar a utilitzar les TIC de forma segura i responsable i proporcionar capacitats als educadors i dinamitzadors per a la creació d'estratègies de prevenció, detecció i actuació davant els riscos i amenaces producte de les interaccions dels menors amb Internet.
  • Metodologia d'Aprenentatge-Servei en projectes TIC: l'aprenentatge-servei és una metodologia educativa que combina en una sola activitat l'aprenentatge de continguts, competències i valors amb la realització de tasques de servei a la comunitat. Integra mitjançant l'experiència, el servei comunitari amb l'aprenentatge com a via per enriquir l'experiència educativa, ensenyar civisme, animar la implicació social i enfortir el bé comú de les comunitats.
  • Community manager per telecentres i entitats socials: el community manager és la persona responsable del desenvolupament de la comunicació i de la interacció a les xarxes socials d'una organització. Aquesta tasca exigeix, primerament, el disseny d'una estratègia de comunicació que s'integri amb totes les veus de l'entitat i que tingui en compte la realitat i les necessitats de l'organització, els seus objectius i el públic al qual es volen dirigir. Conèixer com transmetre els nostres missatges i usar els canals adequats és fonamental per millorar la qualitat i el servei que presten les organitzacions socials.
  • El voluntariat en els eTIC i en projectes de formació en TIC: amb aquest curs es vol crear un lloc de trobada on  reflexionar sobre la importància de la incorporació de les persones voluntàries als telecentres i en els projectes de formació en TIC de les organitzacions.
  • Treballar les TIC amb adolescents i joves de 12 a 18 anys: l'objectiu principal d'aquest mòdul és reflexionar i donar recursos per treballar amb adolescents i joves de 12 a 18 anys d'edat a l'entorn d'un Espai TIC. Els joves són un col·lectiu que preocupa i interessa a tots aquells educadors que afronten el repte de treballar amb aquest col·lectiu. Aquest mòdul dóna claus sobre l'adolescència com a etapa de crisi-creixement, el comportament dels i les joves, els límits, els riscos d'Internet, les xarxes socials, el lleure...
  • Edita i compartir vídeo al eTIC: l'edició de vídeo actualment està a l'abast de gairebé tothom que disposi d'un ordinador, però és cert que a molts dels nostres usuaris no es veuen amb capacitat per començar sols. Actualment existeixen molts editors senzills de vídeo, tant per a ordinador com per treballar en línia. En aquest curs treballarem amb dos dels més coneguts: Windows Movie Maker i l'editor bàsic en línia de Youtube.
  • Gestionar i mantenir els recursos tecnològics de l'Espai TIC: en aquest mòdul formatiu es proposen una sèrie d'eines i accions que us ajudin a gestionar els recursos tecnològics de que disposeu al vostre telecentre. S'ensenyarà a triar la configuració òptima per als equips i mantenir-los en bones condicions d'ús. En totes les unitats del mòdul es donarà cobertura als dos sistemes operatius que majoritàriament ens podem trobar en un espai TIC: Windows i Linux.

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.