La Realitat Virtual (VR) immersiva té moltíssimes potencialitats dins el sector educatiu. Fins ara, havia estat una eina amb accés només per a un pocs privilegiats; però, recentment, amb l’aparició de dispositius, com ara el visor Google Cardboard, aquesta tecnologia ha passat a ser una eina disruptiva al servei del docent, accessible per a qualsevol usuari que disposi d’un smartphone i ganes d’introduir-se en mons virtuals, en 360º, com si estiguéssim realment immersos a dins. La millor manera d’entendre la Realitat Virtual immersiva i descobrir tots els seus beneficis i potencialitats dins l’àmbit de l’Educació, és experimentant-la.
Organització del Taller:
- Introducció i presentació.
- Precedents de la VR immersiva actual. Diferències entre Realitat Virtual (VR) i Realitat Augmentada (AR). Principals dispositius/visors VR al mercat.
- El cas de Google Cardboard. Especificacions i recursos.
- Recomanacions essencials a tenir en compte vers l’ús d’aquest tipus de visors.
- Pràctica I: Muntatge pas a pas del nostre propi dispositiu cardboard per VR.
- Pràctica II: Exploració de diverses apps de VR suggerides, de diferents temàtiques i graus d’interactivitat.
- La creació d’aquesta mena de continguts i experiències. Algunes pistes.
Requisits tècnics:
- És necessari disposar d’un Visor cardboard. Si no en teniu, podreu adquirir el material abans de l’inici de la sessió: 6€ (kit muntatge visor cardboard, que cada participant es durà a casa per a poder seguir profunditzant).
- Vine amb el teu mòbil smartphone. Especificacions tècniques recomanables: Sistema operatiu Android igual o superior a 4.1+, o bé iOS. Dimensions pantalla d’entre 4 i 5.5 polzades. Amb giroscopi i acceleròmetre (la majoria d’smartphones actuals hi compten).
- Si disposes d’auriculars pel teu mòbil, porta’ls també, per gaudir encara més de l’experiència.
Recomanacions:
- No són necessaris coneixements previs.
- Recomanacions vers la salut: No patir cap tipus de malaltia neurològica. Manipularem 2 petits imans (aspecte a tenir en compte per persones amb marcapassos).
Formadora: Alicia Cañellas (@acanelma). Llicenciada en Pedagogia per la UB. Especialista en gestió de projectes formatius, creació de continguts didàctics i disseny de metodologies educatives, de component tecnològic i innovador. Desenvolupa les seves àrees d’expertise, des de 2006, com a CEO a aCanelma. A inicis de 2015, ha co-fundat el projecte All VR Education, una iniciativa centrada en el tàndem “Realitat Virtual i Educació” que ofereix diferents serveis dins d’aquests àmbits (@all_VR_edu).
Data i lloc de realització:
26 de Novembre de 2015 (de 18h a 20h)
Sala 1H, a la seu de la UOC del 22@
Lloc: Rambla del Poblenou 156.
08018 Barcelona
Per a assistir a aquest taller només cal realitzar la inscripció a partir del següent formulari (inscripció oberta fins el día abans de la realització del taller). L’accés a aquesta sessió és obert. L’aforament és limitat. Els socis i sòcies d’Espiral tenen preferència a la inscripció. La confirmació de las persones assistents s’establirà per ordre d’inscripció i es comunicarà per correu electrònic uns dies abans de la data de la sessió. Si us heu inscrit i no podeu assistir us agrairem que ens ho comuniqueu enviant un correu a autoformacion@ciberespiral.org