Aquests tallers han tingut dues parts: la primera, consistent en una explicació teòrica de les característiques del servei e-TRAM i el paper que fa el ciutadà quan demana un tràmit per Internet; i en la segona part, totalment pràctica, es van realitzar diversos exercicis per veure els diferents passos del servei quan s'actua com a funcionari o treballador públic.
L'e-TRAM és el nou mòdul de gestió municipal de sol·licituds i tràmits per Internet integrat a la plataforma del Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC) i compta amb la dinamització i el suport tècnic del Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre.
Aquest servei fa possible que els ciutadans a qualsevol lloc i en qualsevol moment puguin: accedir a la informació necessària sobre tràmits locals, iniciar i formalitzar qualsevol sol·licitud o consultar l'estat i el contingut dels seus tràmits.
En funció de les seves necessitats, cada ajuntament ha anat triant més o menys tràmits. Aquests s'aniran actualitzant i ampliant durant els propers trimestres. Aquesta formació s'engloba dins el projecte territori TIC.
A partir del 21 de juliol i durant tres setmanes hi haurà una sèrie de xerrades informatives de l'e-TRAM a cada municipi de la comarca, on explicaran als seus convilatans el nou servei, com utilitzar-lo i les diverses característiques per tal que es vegi clarament la seva utilitat.
Per tal de poder realitzar qualsevol d'aquests tràmits és necessari la utilització d'un certificat digital anomenat IdCAT. Per poder tenir un IdCAT, només cal adreçar-se a la seu comarcal del Telecentre de la Ribera d'Ebre o a qualsevol de les seus del telecentre a cadascuna de les poblacions de la comarca i se'ls informarà de com poder sol·licitar-ne un.
Més informació al telèfon 977 402 792 (Telecentre de la Ribera d'Ebre).