Educació no formal. Imatge amb llicència CC BY-NC-SA 2.0 de la galeria de Flickr de Julio AlbarrA¡n
Educació no formal. Imatge amb llicència CC BY-NC-SA 2.0 de la galeria de Flickr de Julio AlbarrA¡n.

A la feina, participant a organitzacions de la societat civil o a través de recursos d'Internet es poden adquirir noves habilitats i competències. Aquests aprenentatge, però, no van acompanyats d'un títol oficial.

Els ministres d'educació dels vint-i-set Estats membres de la Unió Europea han decidit que cal regular aquesta situació i han acordat que per al 2018 tots els estats hauran de regular la validació de les capacitats i les competències adquirides fora de l'escola o la universitat. Així ho van decidir al Consell d'Educació i Cultura celebrat a Brussel·les el 26 de novembre. La UE no marcarà un camí únic per fer-ho i permetrà que cada estat s'adapti a les seves singularitats.

Amb aquesta mesura, la UE pretén augmentar les oportunitats d'ocupació de la ciutadania, especialment les dels joves en situació d'atur i les dels treballadors/ores majors i amb poca qualificació.

En l'actualitat, només Finlàndia, França, Luxemburg i Holanda compten amb un sistema de reconeixement de l'educació no formal i informal.

Més informació: Notícia a xarxanet.org