Els Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) llencen la quarta edició del Premi equit@at que vol fomentar la presència de les dones en l'àmbit TIC a Espanya i Iberoamèrica. La convocatòria per presentar candidatures està oberta fins al 15 de maig.

Foto de negocis per il·lustrar la notícia
Foto de negocis per il·lustrar la notícia. Autor: Rawpixel. Font: Freepik. Llicència: BY-SA.

En un àmbit de coneixement on sovint la presència femenina queda difuminada i n’és encara minoritària, aquesta convocatòria pretén premiar iniciatives que tinguin la finalitat de generar activitats i mostrar bones pràctiques per ajudar a construir l’equilibri de gènere en els estudis i en les professions TIC.

En aquesta edició es premiaran dues modalitats: professional i formativa

  • Modalitat professional: Per accions i programes que promoguin l’equitat de gènere en les carreres professionals i acadèmiques relacionades amb les TIC.
  • Modalitat formativa: Per accions i programes d’èxit, tant d’institucions com de persones físiques, que promoguin l’equitat de gènere en els estudis TIC de l’educació secundària no obligatòria.

Poden presentar projectes qualsevol institució, grup o persona que hagi desenvolupat alguna iniciativa, programa o acció que tingui com a objectiu fomentar l’equitat de gènere en l’àmbit docent i professional de les TIC.

Un jurat format per personalitats del món acadèmic, professional, institucional o del tercer sector de l’àmbit de les TIC valorarà les candidatures presentades en funció dels criteris publicats a la presentació del premi. El jurat estarà format per un mínim de cinc persones i es publicarà abans del termini de presentació de candidatures.

La data límit de presentació de candidatures fianalitza el 15 de maig.

L'acte de lliurament del premi tindrà lloc el 20 de juny a Barcelona a un lloc d’interès cultural encara per determinar. El premi consisteix en una dotació econòmica de 2.500 euros per cadascuna de les modalitats.

Podeu consultar les bases al document adjunt.