
El domini .barcelona ha entrat en funcionament amb un enorme èxit. A data d'avui, més de 4000 empreses, entitats i persones de la ciutat han registrat la seva pàgina web sota el nou .barcelona. Només durant el primer dia de registre obert, que va tenir lloc el passat 21 de març, es van sol·licitar quasi 1800 dominis.
El domini .barcelona és propietat de l’Ajuntament de Barcelona i es gestiona a través de la Fundació puntCAT, entitat sense ànim de lucre que gestiona també el domini .cat des del 2006 i que treballa en la promoció de la llengua i la cultura catalanes a l’àmbit d’internet i les TIC. L'objectiu de la iniciativa és aprofitar la "marca Barcelona" i d'aquesta manera ajudar a les empreses i entitats que vulguin aprofitar tots els valors positius que representen la ciutat i ajudar-les en la seva projecció.
Per sectors i fins al moment, el 42,4% dels dominis que s'han registrat amb el .barcelona corresponen a empreses, mentre que el 17,88% són d'administracions públiques. En aquest últim cas l'Ajuntament representa més del 70% de registres fets fins al moment. El 13,86% dels dominis corresponen a conceptes genèrics, com ara "arquitecte", "pintor" o "advocat", i les entitats i associacions representen el 5,90%, la mateixa proporció que els portals tecnològics. Només un 0,66% dels registres correspon a noms de persones individuals.
El domini .barcelona és el primer i únic domini que existeix a l'estat que fa referència a una ciutat. En breu també es llançarà el .madrid, encara que en aquest cas el domini representarà la Comunidad de Madrid.
Afegeix un nou comentari