Prop d’una trentena de persones dinamitzadores de la Xarxa Punt TIC han treballat les seves competències digitals i han conegut noves eines i nous recursos digitals.

Imatge d'estiu
Imatge d'estiu. 2018. Tipus de lletra: Pexels. Llicència: BY-SA.

El passat dilluns 15 de juliol, va finalitzar la nova edició del Campus d’Estiu de la Xarxa Punt TIC. Un estiu més, prop d’una trentena de persones dinamitzadores de la Xarxa Punt TIC van cursar les diferents propostes formatives, van treballar les seves competències digitals i van conèixer noves eines i nous recursos digitals. En concret, des del dilluns 1 de juliol i fins al dilluns 15 de juliol, es van dinamitzar tres cursos en línia tutoritzats: 'Fabricació Digital', 'Competències del benestar digital' i 'Iniciació a la programació i propostes d'activitats'.

El primer curs, ‘Fabricació Digital’, va finalitzar amb un total de vuit persones aprovades, que van obtenir la Competència 2.4 Col·laboració a través de les tecnologies digitals de DigComp 2.2. Durant el curs, van treballar coneixements teòrics de la fabricació digital i de la cultura maker, així com van detectar els espais de fabricació del seu territori i van crear una proposta d’activitat de fabricació digital pel seu Punt TIC. El segon curs, ‘Competències del benestar digital’, va finalitzar amb un total de nou persones aprovades, que van obtenir la Competència 4.3 Protecció de la salut i el benestar de DigComp 2.2. Durant el curs, van treballar coneixements teòrics del benestar digital des de l’acompanyament de l’ús de les TRIC, així com van analitzar diversos perfils de persones que poden apropar-se al seu Punt TIC i portar a terme una activitat relacionada amb el benestar digital i van identificar eines i recursos digitals per a poder fer una anàlisi crítica i de diverses perspectives de l’ús de les TRIC. El tercer curs, ‘Iniciació a la programació i propostes d’activitats per a ensenyar a programar’, va finalitzar amb un total de nou persones aprovades, que van obtenir la Competència 3.4 Programació de DigComp 2.2. Durant el curs, van crear jocs i animacions amb Scratch a partir de propostes del projecte Code Club a Catalunya. Les persones participants van afirmar que traslladarien els aprenentatges al seu Punt TIC i portarien a terme les propostes d’activitats amb les seves persones usuàries.