El Punt TIC Can Carner - Telecentre Moianès ofereix un servei de suport en la realització de tràmits digitals amb la voluntat d’acompanyar la ciutadania i millorar les habilitats.

Arran de l'emergència sanitària derivada de la Covid-19, el Punt TIC Can Carner - Telecentre Moianès va detectar la necessitat d’acompanyar la ciutadania en la realització de tràmits digitals. «Quan va tancar tot, les persones no podien anar a les oficines del SEPE o del SOC a fer els tràmits i es van trobar una mica perdudes i sense saber què fer», explica Elisabet Pascual, dinamitzadora del Punt TIC Can Carner - Telecentre Moianès. En aquest punt, al Moianès, va sorgir el servei de suport en la realització de tràmits digitals. «Creiem que ajudar o promoure la digitalització entre la ciutadania és vital en el moment en què estem ara», afegeix Pascual.

«He vingut a fer un tràmit digital per a veure si tinc dret a cobrar una prestació que es diu RAI, perquè fa molts anys que no trobo feina», afirma la usuària Isabel Fuentes. «He vingut a fer un tràmit digital vinculat al subsidi, perquè se’m va acabar l’atur», comenta la usuària Sònia Carmona. Les dues usuàries del Punt TIC Can Carner - Telecentre Moianès van coincidir en el fet que el servei de suport en la realització de tràmits digitals era clau per a acompanyar persones amb pocs coneixements sobre el món digital. «Des de petits, estem digitalitzats i hem d’intentar que tothom que no ho està pugui treballar aquestes habilitats», conclou Pascual.