Teletreballador
Teletreballador.

Segons l'informe presentat (extret d'entrevistes i qüestionaris realitzats als teletreballadors, supervisors i companys dels departaments afectats), l'experiència ha resultat positiva, tot i que s'han determinat alguns aspectes que es podrien millorar en el futur. Entre els punts a favor es destaca que el teletreball ha repercutit en l'estalvi de desplaçaments i diners, en una major satisfacció dels treballadors, en la reducció de cansament i, sovint, en un augment del rendiment professional. En l'altre cara de la moneda, les qüestions menys satisfactòries estan relacionades amb incidències tècniques o la manca d'una representació proporcionada de tots els cossos de funcionaris; ja que, sobretot, n'han participat els de graus superiors.

Per aquest motiu, s'iniciarà un segon pla que permeti millorar aquests punts. El nou pla preveu millorar l'entorn i les condicions de treball de cara a evitar riscos laborals. A més, es pretén que a la selecció de candidats pesin més els perfils professionals que les condicions personals dels teletreballadors.

La Xarxa Punt TIC ha estat un dels pilars que han promogut i han apostat de forma més contundent pel teletreball, posant a disposició de les empreses i dels teletreballadors tots els mitjans de què disposen, com ara instal·lacions, equipament o assessorament. Per aquest motiu, també va estar present a la jornada, representada pel cap de servei de la Societat del Coneixement, Ricard Faura. A continuació, pots veure el vídeo que es va presentar sobre el paper de la xarxa en l'impuls del teletreball.

 

 

Durant la jornada, també es van presentar experiències de teletreball en administracions públiques catalanes, com ara la de la Universitat Oberta de Catalunya.