Robot generat amb una impressora 3D
Robot generat amb una impressora 3D.

En la trobada, es va poder conèixer l'aplicació de la programació, la robòtica educativa i les tecnologies 3D en tots els nivells educatius, des d'Educació Infantil a Educació Primària i Secundària, Graus de Formació Professional i nivells universitaris.

Entre les valoracions dels organitzadors de la jornada, Pepe Giráldez, de l'Associació Espiral, ha destacat "les possibilitats d'ensenyar i aprendre amb aquestes eines i recursos, i l'intercanvi d'idees i d'impressions entre tots els assistents, que han ocupat el protagonisme de l'esdeveniment". Per la seva banda, Pere Marquès, director del grup DIM, ha assenyalat com a positiu "el fet que un dels punts candents de la jornada hagi estat el debat sobre si la robòtica, en si mateixa, hauria de ser inclosa en el currículum de forma transversal o directa ". 

A partir de 12 tallers, els assistents van poder interactuar directament amb aquestes tecnologies. El bloc d'experiències va servir per tal d'il·lustrar les posibilitats educatives. A més, diferents components de la indústria s'han implicat en el bon resultat de l'esdeveniment, presentant les últimes novetats dels seus productes.

Aquestes són algunes de les experiencies presentades al llarg de les jornades:

 

 

Els continguts de les ponències i dels tallers es poden consultar a través del web de la jornada. Molts dels participants van realitzar aportacions a través de les xarxes socials, que es poden seguir a través del hashtag:

En l'acte de cloenda d'aquestes jornades especialitzades, Isabel Ruiz, presidenta de l'Associació Espiral i Marta Felip, Alcaldessa de Figueres, van estar d'acord en ressaltar la rellevància de l'esdeveniment, avançant la continuïtat del mateix en futures edicions.