Missatge d'avís

The service having id "_mobile_whatsapp" is missing, reactivate its module or save again the list of services.

Més de 300 dones participen a la Jornada #WomanLiderTIC

Publicat el 20/11/2015
icona de so
Escolta l'article
veu dona | Inici
Jornada #WomanLiderTIC
Jornada #WomanLiderTIC, per Oficina Tècnica de la Xarxa Punt TIC. 2015. Llicència: BY-SA

Les Jornades Internacionals de Dones Liderant les TIC han sigut un èxit. Més de 300 persones, la gran majoria dones, han participat en algun moment de la trobada i han debatut sobre els reptes i oportunitats que ofereixen les tecnologies tant en l'àmbit personal com social i laboral. En definitiva, ha estat una jornada plena d'experiències compartides i bones pràctiques, impulsada per Dones en Xarxa.

Sota el lema "Compartim coneixement, generem innovació", Dones en Xarxa ha organitzat una trobada per reivindicar el paper de les dones en la tecnologia i animar-les a aprofitar les oportunitats que ofereix la tecnologia, crear-ne de noves i superar pors i dificultats. La jornada ha tingut lloc a l'Auditori Imagina de Barcelona, ubicat a l'edifici Mediapro.

WomanLiderTIC ha arrencat amb la intervenció de Hila Ofren, fundadora i CEO de Tel Aviv Global. Ofren ha destacat que la ciutat compta amb més de 1200 start-ups i ha remarcat la importància de que les dones participin en "la construcció de les ciutats". En aquest sentit, ha compartit l'experiència d'un espai de coworking dirigit a dones que ofereix recursos i elements per promoure l'emprenedoria de les dones. La fundadora de CEO Global ha afegit que cal incorporar "models femenins" en l'imaginari col·lectiu, començant pel nostre entorn més proper.

La jornada ha continuat amb la taula "Dones liderant l'economia digital. Evolució i tendències de l'economia digital des de la perspectiva de gènere", on han participat Emma Fernández, senior executiva del Tech Sector; Alicia Calvo, directora d'Innovació d'Orange; Mirenchu Echeverri, responsable de l'unitat d'analytics d'Accenture Digital; Sonja Heikkilä, assessora principal de l'Agència Finlandesa de Finançament de la Innovació; i Esperanza Ibáñez, responsable de polítiques públiques de Google. Durant la taula s'han compartit dades significatives sobre la presència de les dones en el mòn tecnològic. Només un 25% dels treballadors d'empreses TIC són dones, un percentatge que es redueix al 3% si parlem del cas de Sillicon Valley. Les participants han coincidit en assenyalar que la incorporació de les dones als espais de decisió aporten una millora dels resultats econòmics, ja que elles aporten una mirada més pràctica sobre el món dels negocis.

 

La tercera taula, sota el nom "Dones emprenedores liderant la Transformació Digital", ha comptat amb la participació de Paula Fernández, sòcia de MoreThanLaw i consultora de màrqueting; María José Blanco, responsable de programes d'emprenedoria de Barcelona Activa; Yolanda Bonilla, fundadora de miximoms.com; i Marta Ibáñez, fundadora i CEO de Hiphunters. Les ponents han compartit la seva experiència personal com a dones emprenedores en diferents mercats: una xarxa social dirigida a mares, una plataforma de moda de petites marques i una consultora de màrqueting jurídic i marca personal. Aquestes emprenedores han explicat com les TIC han contribuït a la consolidació dels seus projectes i han modificat la seva idea de negoci. La taula ha compartit les dificultats per posar en marxa una idea i ha destacat la importància de disposar de recursos econòmics per afrontar despeses com el registre de marca o el desenvolupament d'estratègies digitals ben definides.

La darrera taula, sota el títol "Dones liderant projectes en Xarxa. Dones que lideren projectes amb un ús intensiu de les xarxes per al seu èxit, principalment d'economia o finalitat social", ha comptat amb Elisabeth Rosselló, analista de societat de la informació i tendències ; Alicia Cañellas, CEO en aCanelma; Montse Boix, periodista de TVE i fundadora de Mujeres en red; i Patricia Fernández, consulta en màrqueting, innovació i estratègia digital. El missatge del grup ha estat clar: cal que les dones estiguin connectades i les xarxes socials són una eina excel·lent i accessible econòmicament per generar aquestes interaccions. S'han afegit alguns matissos, però. Cal saber interpretar les dades, els canvis socials i treballar la comunitat en un sentit ampli però, sobretot, mesurar el nostre èxit a les xarxes no només des d'un punt de vista quantitatiu sinó també qualitatiu, tot transformant els contactes virtuals en interaccions reals.

A continuació, les Jornades s'han traslladat a la Cocteleria Milano, per celebrar una edició especial del "Còctels & Blocs" en motiu del desè aniversari de Dones en Xarxa. A l'esdeveniment hi han participat Joana Sánchez, presidenta d'Incipy i Inesdi; Cristina Ribas, periodista especialitzada en ciència i tecnologia; Rosaura Alastruey, experta en networking professional; Irene Milleiro, directora de campanyes de Change.org; Mercedes Wullich, directora de mujeres & cia; Reyes Montiel, sòcia de 3forchange.es i consultora en open government; i Anna Genís, emprenedora a llepadits.com. Totes elles han explicat, des d'un punt de vista molt personal, com les TIC han canviat la seva vida.

Si us vau perdre la jornada us deixem amb l'streaming que inclou totes les taules i intervencions!