Les últimes dades publicades per l'Associació Espanyola de Videojocs (AEVI) diuen que el 48% del total de persones usuàries del món del gaming a l'estat espanyol són dones i n'ocupen el 23% dels llocs de treball del sector.

Les dones creixen un 7% en la indústria dels videojocs
Les dones creixen un 7% en la indústria dels videojocs. 2019. Tipus de lletra: Freepik. Llicència: BY-SA.

La presència femenina en el món dels videojocs cada vegada és més rellevant i igual que en altres sectors, en els últims anys s'ha iniciat un notable creixement que ha englobat tant el costat de les persones consumidores com el de desenvolupadores. En concret, les últimes dades publicades per l'Associació Espanyola de Videojocs (AEVI) diuen que el 48% del total de persones usuàries del món del gaming a l'estat espanyol són dones i n'ocupen el 23% dels llocs de treball del sector.

Tal i com especifica una nota de premsa de l'escola LCI Barcelona, tant el nombre de dones jugadores com el de treballadores del sector ha augmentat en els últims tres anys. En el cas de les dones gamers, en 2019 eren prop del 42%, en 2020 suposava en 45,9% i ara en 2022 són el 48%. En el cas de les treballadores, en 2019 eren el 16%; en 2020 la dada va pujar al 23% (segons Desenvolupament Espanyol de Videojocs) i en 2022 arriben al 23%.

Tenint en compte aquest ascens, la nota de premsa de LCI sosté que «si res canvia, el previsible és que en 2022 es confirmi aquesta tendència a l'alça i en 2023 es consolidi la presència de dones en el món del desenvolupament de videojocs». També ho corrobora aquest estudi de EAE Business School sobre la presència de dones en el món del gaming i els eSports.

Més dones a les aules relacionades amb l'animació i els videojocs

En el cas concret de LCI Barcelona, la nota de premsa recull aquestes declaracions de David Carretero, animador, realitzador i professor d'animació i videojocs en aquesta escola. “En les classes s'ha anat notant aquest augment de l'interès i és una gran notícia perquè és un sector de present i futur. Que les dones hagin augmentat un 7% la seva presència en el sector com a treballadores en tot just tres anys no és fútil i parla de l'especialització que estan duent a terme a les aules».

El sector dels videojocs "és un dels més rellevants tant en l'actualitat com de cara al futur", com afegeix el comunicat de premsa. Aquest mercat mou gairebé 2.000 milions d'euros a l'any sol a l'estat espanyol i l'exercici de 2021 va finalitzar amb 1.795 milions d'euros facturats segons l'Associació Espanyola del Videojoc (AEVI), "confirmant un creixement continu en els últims tres anys i amb una diferència de més de 400 milions d'euros respecte a les dades de 2017".