El web inclou més de 800 persones creadores de continguts que fan servir el català com a llengua principal a les xarxes socials i esdevé una eina útil per a promoure el sector digital.

Imatge de telèfon mòbil
Imatge de telèfon mòbil. 2020. Tipus de lletra: Pexels. Llicència: BY-SA.

La Fundació.cat i La Fera han presentat recentment la iniciativa ‘Llista’, una eina que recull les persones creadores de continguts que fan servir el català com a llengua principal a les xarxes socials. Actualment, el web inclou més de 800 persones, que es classifiquen en dos grans grups: les persones creadores líders, és a dir, els perfils més consolidats, i les persones creadores emergents, és a dir, els perfils més recents que destaquen pel seu creixement potencial. La iniciativa permet navegar a través de temàtiques com, per exemple, l’educació, els estils de vida, l’esport, la cultura, la salut, la gastronomia o l’humor. En aquesta línia, els primers mesos de l’any 2025, s’han publicat més de 19.000 vídeos en llengua catalana i s’han aconseguit més de 207 milions d’impressions. L’objectiu de la iniciativa és esdevenir una eina útil per a promoure i invertir en el sector digital demostrant l’impacte real que es pot assolir i les possibilitats a l’hora de crear continguts.

La iniciativa ‘Llista’ busca oferir una llista dinàmica, donar visibilitat a les persones creadores i mesurar l’impacte real del català a TikTok, Instagram i YouTube. Els rànquings es basen en algoritmes propis i transparents i tenen en compte tres variables principals: l’abast, el nombre de visualitzacions, la qualitat, els m’agrades i les comparticions, i el debat, els comentaris. Els perfils han de publicar majoritàriament en llengua catalana, demostrar una activitat regular, aportar continguts propis i no ser perfils institucionals o comercials.

Per a més informació, es pot accedir al web oficial de la iniciativa ‘Llista’.