El pròxim mes de setembre, a l’UManresa (UVic-UCC), començarà la segona edició del grau universitari en gestió de la societat digital. La principal novetat serà l’inici de les estades de pràctiques remunerades a empreses i entitats, fet que permetrà combinar l’aprenentatge a l’aula amb l’aprenentatge al sector i que formarà part del programa Prèmium del grau universitari. Algunes de les empreses participants seran UVE Solucions, Control Sistemes, Cloud Active Reception o Seidor. «Prioritzem la vinculació entre la universitat i el teixit empresarial. Volem formar professionals amb una base sòlida de coneixements teòrics que siguin capaços de portar-los a la pràctica i d’utilitzar-los en un context laboral», afirma Marc Bernadich, degà d’UManresa.
El grau universitari en gestió de la societat digital aposta per la simulació, la lectura, els debats reflexius i l’aprenentatge basat en reptes i en projectes. En concret, la lectura s’ha introduït com una eina bàsica de construcció de coneixement i d’estimulació del pensament crític. Són lectures encaminades a reflexionar sobre la revolució tecnològica i l’impacte de la digitalització. «A més de la lectura, apostem especialment per la metodologia de la simulació, una eina d’aprenentatge transversal i implantada a tots els estudis de l’UManresa. La simulació serveix perquè l’alumnat experimenti situacions que haurà d’afrontar dins del món laboral i permet entrenar habilitats de gestió, de lideratge, de comunicació i de resolució de conflictes», explica Bernadich.
El passat curs 2023-2024, es va posar en marxa per primer cop el grau universitari per tal de formar persones professionals preparades per a afrontar els reptes de la disrupció provocada per la digitalització. La voluntat és formar persones amb els coneixements i les habilitats per a liderar processos de transformació digital a empreses i entitats. El grau universitari vol donar resposta a les demandes actuals formulades pel teixit empresarial, que ha detectat la necessitat d’un perfil professional transversal que sàpiga dissenyar, gestionar i avaluar projectes digitals i d’innovació. «Volem formar professionals reflexius i crítics amb una sòlida base tecnològica, d’anàlisi de dades i de lideratge d’equips i de projectes, amb una mirada humanística i d’ODS», comparteix Bernadich. L’acollida de la primera edició ha estat molt positiva. «Les classes han estat dinàmiques i els grups reduïts. La metodologia de la simulació fa les sessions pràctiques i atractives», apunta l'alumna Aina Solé. «Les sessions són participatives i els continguts transversals ens ajuden a construir i adaptar el perfil professional a les demandes actuals de les empreses», puntualitza l'alumne Manel Navarro.
Les persones interessades poden consultar més informació en aquest enllaç en línia.