Per segon any consecutiu, el Punt Òmnia Camins Fundació, que es troba al Carrer Sant Antoni Abat número 61 de la ciutat de Barcelona, treballa les competències digitals amb les famílies de l’Escola Milà i Fontanals, que es troba al Carrer Àngels sense número de la ciutat de Barcelona. En aquest marc, es va dinamitzar una sessió especial amb motiu del Dia Internacional de les Dones, que es va commemorar el passat divendres 8 de març, on es va donar suport a les mares participants amb l’obtenció dels productes menstruals reutilitzables de la campanya d’equitat menstrual de la Generalitat de Catalunya. «La sessió va generar un enriquidor intercanvi de coneixements i d’experiències entre les dones participants i va convertir la sessió en un espai de reflexió i d’aprenentatge mutu», explica Silvia Hernández, dinamitzadora del Punt Òmnia Camins Fundació.
La campanya d’equitat menstrual de la Generalitat de Catalunya ha posat de manifest que, a Catalunya, la dificultat per a accedir a productes menstruals per raons econòmiques és una realitat. De fet, una de cada quatre dones i persones menstruants han tingut dificultats. Aquesta pobresa menstrual té un impacte negatiu en la salut, la higiene, l’educació i la participació social de les persones afectades. Per aquest motiu, el Punt Òmnia Camins Fundació i la Farmàcia Gallart van treballar la temàtica i van ajudar les mares de l’Escola Milà i Fontanals a obtenir el codi QR d’un sol ús des de l’aplicació o des del web de La Meva Salut i els productes menstruals reutilitzables. «La formació digital per a dones és una eina fonamental per al seu apoderament i per al seu desenvolupament. La creació d’un espai de reflexió i d’aprenentatge mutu és clau perquè aquestes dones puguin superar reptes i construir una vida plena a la ciutat», afirma Hernández.
El Punt Òmnia Camins Fundació ofereix acompanyament digital a les famílies de l’Escola Milà i Fontanals des del passat mes de gener i fins al pròxim mes de juny. Actualment, hi participen disset famílies. Principalment, les sessions se centren en temes relacionats amb el centre educatiu com, per exemple, el web, les xarxes socials, les comunicacions digitals, la tramitació del servei de menjador o els documents d’autorització escolar. No obstant això, des del Punt TIC, s’aborden també altres qüestions de la vida quotidiana com, per exemple, els tràmits amb les administracions, l’obtenció de beques o d’ajuts o la gestió d’eines o de certificats.