En el marc de la campanya Codifica't de Punt TIC, us oferim un recull de reportatges i articles sobre com s'estan apropant la programació, el codi, la robòtica, el disseny d'aplicacions, etc. als infants i joves.

Infants utilitzant iPad a l'aula. Imatge del reportatge d'eldiario.es
Infants utilitzant iPad a l'aula. Imatge del reportatge d'eldiario.es.

Niños programadores: para qué sirve la enseñanza de programación en las escuelas: Afirma que l'ensenyament de la programació augmenta la motivació, millora l'autonomia i fomenta la creativitat dels estudiants, a més de preparar-los per a un mercat laboral que cada vegada demana més professionals en l'àrea de les TIC.

Més de 1.500 alumnes adquireixen bases de programació, electrònica i mecànica a l'aula: Dóna a conèixer el programa "Impulsem la robòtica, Tecnologies Creatives a l'aula", que ha començat a impartir-se aquest curs 2014-1015 a 52 centres públics de secundària de Catalunya.

Proyectos para enseñar a los niños a crear hardware y programar: Ofereix un recull de projectes i eines amb els quals poder treballar la robòtica o la construcció de hardware amb els més petits: Kibo, Primo, Hummingbird, Arduino Esplora, Play-i, EZ-ROBOT, Barobo Linkbot i projectes de robòtica basats en Arduino.

Programar es un juego de niños: los "clubs de código" aterrizan en España: Ens introdueix en la filosofia d'aquests clubs que persegueixen adaptar els llenguatges de programació als més petits, i explica com s'estan introduint a l'Estat espanyol. N'hi ha uns quants a Catalunya!

Every child should learn to program, but not necessarily how to code: Un pare explica com ensenya programació als seus fills de 2, 4 i 6 anys. Voleu saber la diferència entre el codi i la programació? Llegiu-vos aquest article!

La robótica, un juego de niños: Recull les aportacions d'alguns infants que van participar al taller de programació per a joves realitzat en el marc del Madrid Games Week i explica el desenvolupament d'aquest.