El Govern de la Generalitat ha aprovat el Pla STEMcat, un programa d'innovació pedagògica per impulsar les vocacions científiques, tecnològiques, d’enginyeria i matemàtiques. Un dels objectius principals és promourevisibilitzar i reconèixer la presència de nenes i dones en aquests estudis.

Imatge per a il·lustrar la notícia sobre el Pla STEMcat
Imatge per a il·lustrar la notícia sobre el Pla STEMcat. Autor: Pexels. 2016. Llicència: BY-SA.

Els consellers Josep Bargallo i Jordi Puigneró han aprovat el Pla STEMcat, un pla interdepantamental entre les conselleries d'Educació, Polítiques Digitals i Administració Pública, i Empresa i Coneixement, amb l'objectiu d'impulsar les vocacions científiques, tecnològiques i matemàtiques. 

S'ha presentat el durant el matí del dimecres 18 de setembre a l'escola Montseny de Barcelona i també han assistit la directora general d’Innovació, Recerca i Cultura Digital, Mar Camacho, i la directora general de Societat Digital, Joana Barbany. Acompanyats de la directora de l’escola Yolanda Gonzàlez, han visitat algunes de les aules del centre.

Un grup de treball inter-departamental format per 2 representants de cada departament i 1 representant del sistema universitari català, s'encarregarà de dur a terme el projecte.

El Pla té cinc objectius principals:

  • Incrementar el nombre d’alumnes graduats en estudis STEM.
  • Augmentar la proporció de dones en aquests estudis.
  • Millorar les competències d’aquest àmbit en l’educació obligatòria.
  • Millorar l’orientació personal, acadèmica i professional a partir de programes coordinats entre el sistema educatiu i les empreses
  • Transmetre el valor social de la ciència, la tecnologia i les matemàtiques.

Per desenvolupar aquests objectius, el pla inclou un seguit d’accions destacades, tals com potenciar la formació del professorat de l’educació obligatòria en l’àmbit STEM millorant les seves competències científiques, tecnològiques i matemàtiques i la seva avaluació.

A més a més, la implicació de les empreses del sector és un tema estratègic clau, per tant, es preveuen tant actuacions als centres educatius com en orientació professional.