Resultats de l'enquesta sobre l’impacte de la crisi provocada pel Covid-19 a Catalunya
Resultats de l'enquesta sobre l’impacte de la crisi provocada pel Covid-19 a Catalunya. Autor: CTecno. 2020. Llicència: Tots els drets reservats.

L’estudi, que ha comptat amb la participació de 300 companyies tecnològiques, conclou que la crisi ha impactat directament sobre la forma de treballar de les empreses TIC, especialment a les grans, que són juntament amb les mitjanes les que tenen més del 75% del personal teletreballant.

Quant a les àrees de negoci hi ha diferències importants, ja que les vinculades a desenvolupaments, consultoria i serveis cloud ja oferien en bona mesura aquests serveis a distància, i en canvi les de comerç i formació són les que més s’han vist afectades i s’han hagut d’adaptar. 

El 64% de les empreses tecnològiques afirmen que ja estaven preparades per teletreballar perquè no han hagut d’implementar noves eines o procediments per poder exercir el teletreball, i això també es reflecteix en el fet que el 69,1% es van avançar l’estat d’alarma decretat el 14/03 i que va entrar en vigor a les 00:00 del diumenge 15/03.

En relació al clima de negoci, el 53% de les empreses TIC s'han vist molt afectades per la crisi en relació amb els seus clients, essent les petites (63,6%) i les microempreses (56,7%) les més perjudicades.

No obstant, les empreses que es dediquen a serveis digitals i que no requereixen una atenció presencial al client, com ara les dedicades al processament de dades i allotjament web, serveis TIC i consultoria, són les que han patit menys la crisi en aquest àmbit, ja que majoritàriament han pogut mantenir l’activitat. 

Trobareu més informació a l'informe.