Logotip de l'ITWorldEdu 2012
Logotip de l'ITWorldEdu 2012.

Més de 1000 persones han participat dimecres 24 d'octubre a la cinquena edició de l'ITWorldEdu, per impulsar l’ús i la implantació de les noves tecnologies a les escoles i centres d’ensenyament. La trobada ha constatat la importància de fomentar la innovació pedagògica i l’actualització formativa del professorat amb el suport de la tecnologia.

A partir d'ara, l'ITWorldEdu vol donar un pas més. Miquel Àngel Prats, director d'aquesta iniciativa, ho explica així “després de cinc edicions, l’ITWorldEdu arriba a un fi de cicle que ha servit per identificar i crear un sector tecnològic emergent que presta serveis a l’educació. Ara, l’ITWorldEdu dóna pas a la constitució d’un nou Clúster d’empreses de base tecnològica al servei de l’educació, que es crearà oficialment el pròxim 8 de novembre”.

L’ITWorldEdu 2012 ha posat sobre la taula l’ús de les xarxes socials com a recurs per generar entorns personals d’aprenentatge i de construcció social del coneixement. També s’ha expressat la necessitat de que el professorat sàpiga trobar l’equilibri entre l’aportació de la seva presència a l’aula i el que poden aportar els recursos digitals, i s'ha demanat més dedicació en l’actualització formativa (tant inicial com continuada) del professorat en relació a la competència digital i en l’orientació docent sobre la generació de noves metodologies amb suport pedagògic.

L'organització de l'ITWorldEdu assenyala que s’ha constatat la gran importància que el sector empresarial tecnològic, que presta serveis a l’educació, comprengui la necessitat de disposar d’un model d’interoperabilitat entre EVA’s i recursos editorials. De la mateixa manera que els centres educatius haurien de disposar d’un pla estratègic TAC-TIC, és a dir, un full de ruta donat pel diagnòstic tecnològic i pedagògic per tal de poder incorporar la tecnologia amb èxit.

Durant tota la jornada ha quedat clar que l’escola digital segueix avançant tot i que a una velocitat més lenta. L’escola ara es troba amb un repte adaptatiu, de gestió de canvi, en el qual cal acompanyar la innovació pedagògica amb suport de la tecnologia amb canvis més profunds. Perquè, en el fons, no es tracta tant d’inserir tecnologia a les aules, sinó de fer un nou model d’escola amb presència de les tecnologies.