Al 26% dels candidats enquestats per a l'Informe sobre xarxes socials i mercat de treball a Espanya els han contactat algun cop a través de les xarxes socials en relació a una oferta de feina. Aquest percentatge puja al 45% en el cas de persones que busquen feina a través de les xarxes socials de manera activa. A més, el 43% ha enviat algun cop el currículum vitae a una oferta que ha trobat a través de les xarxes.
El 58% dels candidats entrevistats afirma que les xarxes socials són una alternativa interessant als canals d'ocupació més tradicionals. Aquesta dada puja fins al 78% entre les persones que ja les han fet servir per buscar feina. De fet, el 63% quan publiquen a les xarxes socials tenen en compte que podries ser avaluats per un professionals de Recursos Humans.
La xarxa més valorada per cercar feina és Facebook (60%), seguit per LinkedIN (54%) i Twitter (42%).
Només el 20% de les empreses enquestades dedica part del pressupost per al reclutament a través de les xarxes socials. Tot i així, el 49% sí que les fa servir com a canal de reclutament de manera gratuïta i el 71% consideren que els candidats actius a les xarxes socials tenen més oportunitats.
La comunitat que més utilitzen per buscar candidats és LinkedIn, seguit per Facebook i Twitter. En canvi, la que més consulten per obtenir informació sobre la reputació del candidat és el Facebook.
Aquest informe parla no només de l'ocupació 2.0, sinó que també de la selecció 2.0, que es basa en conèixer i interactuar amb els/les professionals a través de les xarxes socials no en el moment en què es necessita contractar algú, sinó que abans.
Per realitzar l'estudi han estat enquestats 8.777 candidats i 555 professionals de Recursos Humans.
A sota podeu consultar l'informe complet:
I Informe Infoempleo sobre Redes Sociales y Mercado de Trabajo en España #empleoyredes