.

 

Activitats extraescolars a l'Infocentre

Un any més, l’Infocentre, amb conveni en l’APA del CEIP Jaume Balmes, organitza les activitats extraescolars relacionades amb l’ús de les TIC i les noves tecnologies. Aquestes activitats es realitzen a l’Infocentre. Una cinquantena d’alumnes, d’entre 7 i 12 anys, participen cada anys d’aquesta activitat.

El principal objectiu d’aquesta activitat extraescolar és l’aprenentatge de l’ús de les noves tecnologies per part dels alumnes i ensenyar als nens i nenes que hi participen a fer un bon ús de les TIC. Les aplicacions informàtiques utilitzades per a la realització de les activitats són de programari lliure.

Per aquest curs 2009-2010, compten amb millores a l’aula de formació i ampliació del temari utilitzat per realitzar les classes, i les previsions són de continuar millorant i ampliant els serveis i equipaments d’aquest espai.

 

Grup de dones de formació contínua

10 dones participen al curs de formació contínua que ha iniciat l'Infocentre el mes de setembre i que durarà fins el maig de 2010. Aquest grup de dones ha trobat en les noves tecnologies una afició i distracció que alhora els ofereix la possibilitat d’aprendre moltes coses noves i de poder accedir a recursos, eines i activitats.

Aquest grup de dones va començar participant en els cursos de formació i iniciació que periòdicament es realitzen a l’Infocentre, la majoria d’elles no havien realitzat cap tipus d’activitat relacionada amb les TIC i poc a poc i amb constància han aconseguit aprendre a utilitzar les eines i aplicacions que les noves tecnologies posen al nostre abast. Donades les ganes que tenen de treballar i de continuar aprenent i practicant tot allò que ja saben, van sol·licitar a l’Ajuntament poder realitzar formació contínua i ara fan dues hores de classes a la setmana.

Les alumnes aprendran a utilitzar eines d’Internet, correu electrònic, imatge digital i ofimàtica, així com podran practicar tot allò que ja han après en cursos anteriors i resoldre els problemes i dubtes que es troben com a usuàries.