Deskmag, la revista de referència al món del coworking, aporta alguns consells per fer front a un dels principals reptes dels espais: fer créixer la comunitat per garantir la viabilitat de la instal·lació.

Fotografia de la trobada Coop, Chicago, que il·lustra la notícia de Deskmag
Fotografia de la trobada Coop, Chicago, que il·lustra la notícia de Deskmag.

La revista online Deskmag, referència al món del coworking, inclou des d’ahir un interessant article titulat "Estratègies de màrqueting per impulsar la teva comunitat de coworking”. El text, elaborat per Evona W. Niewiadomska a partir de l’experiència d’alguns espais capdavanters en la matèria, recull una sèrie de consells i recomanacions per fer front a un dels majors reptes dels gestors d’aquestes instal·lacions: fer créixer la comunitat de coworkers i garantir la viabilitat del centre.

Entre les estratègies de màrqueting que han demostrat ser eficaces i econòmiques, l’article suggereix les següents:

  • Organitzar esdeveniments periòdics perquè professionals, associacions i ciutadans de l’entorn coneguin les instal·lacions.
  • Crear una llista de convidats VIP, a partir d’autoritats locals, periodistes, bloggers, etc.
  • Elaborar un calendari temàtic d’activitats.
  • Estimular que els usuaris de l’espai el recomanin als seus contactes.
  • Oferir jornades de portes obertes, amb estades gratuïtes als espais.
  • Intercanvi de serveis i productes de disseny web, disseny gràfic, continguts,, estratègies i publicitat amb empreses, agències externes i entitats de l’entorn.
  • Definir una correcta política de pipeline.

A títol de conclusió i com a nota positiva, una dada interessant: la majoria dels espais no paguen per publicitat!

Per saber-ne més, podeu llegir l’article sencer.