La voluntat és que el projecte serveixi per impulsar polítiques i accions concretes en la lluita contra la bretxa digital: des de la formació i la millora dels serveis i fins a la comunicació, la difusió i l’accessibilitat dels projectes.

Imatge de telèfon mòbil
Imatge de telèfon mòbil. 2017. Tipus de lletra: Pexels. Llicència: BY-SA.

Aquest juliol, la Taula d’Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya i m4Social han publicat l’informe ‘Desconnectades? L’índex català de bretxa digital’, una eina per a entendre i reduir les desigualtats digitals des de la societat civil i des de les administracions públiques. En concret, el document proposa un índex català de bretxa digital, un indicador basat en dades administratives i en dades transaccionals procedents d’actors públics i d’actors privats. La voluntat és que el projecte serveixi per impulsar polítiques i accions concretes en la lluita contra la bretxa digital: des de la formació i la millora dels serveis i fins a la comunicació, la difusió i l’accessibilitat. En aquest sentit, el document s’estructura en dos grans blocs. El primer bloc conté els indicadors organitzats per àmbits temàtics: infraestructura, equipaments, usos, variable de context i índex sintètic. El segon bloc presenta els indicadors en format quadre de comandament territorial, és a dir, mostra la situació global de tots els indicadors a cada comarca i es pot comparar amb el conjunt de Catalunya. Així doncs, l’informe ‘Desconnectades? L’índex català de bretxa digital’ confirma la necessitat d’un abordatge integral del fenomen de la bretxa digital i posa sobre la taula tres grans reptes: ampliar les dades disponibles, incorporar una perspectiva històrica i difondre l’experiència viscuda i compartir els aprenentatges generats.

Per a més informació, es pot accedir a l’informe ‘Desconnectades? L’índex català de bretxa digital’.