Logo Shorty Awards
Logo Shorty Awards.

Tothom que tingui un compte de Twitter vàlid i actiu podrà nominar les persones o organitzacions que consideri que són bones creadores de continguts als mitjans socials. Ho podrà fer a través de la plana web dels premis o de Twitter. Per fer-ho cal publicar un tuit indicant a qui nomines, en quina categoria consideres que hauria de participar i per què penses que es mereix el premi. L'exemple en anglès que s'hi ofereix és aquest: “I nominate @Username for a Shorty Award in #category because... [add reason here]”. Podreu nominar qualsevol persona o organització que tingui un compte de Twitter i amb això es reconeixerà també la seva actuació a d'altres xarxes socials.

El període de nominacions és obert des d'ahir, 7 de gener, i tancarà el 10 de febrer. Els finalistes (els sis candidats més nominats) de les categories més destacades seran presentats a la Real-Time Academy, organitzadora dels premis, que seleccionarà els guanyadors.

Com que el món de les xarxes socials és tan ampli, aquests premis compten amb moltes categories diferents: desenes de categories destacades creades per l'equip dels Shorty Awards i milers de categories de la comunitat que qualsevol persona pot crear. No hi haurà premis en totes les categories, sinó que es triaran les més importants i només s'atorgaran premis en aquelles categories. Per tal que una categoria sigui tinguda en compte, l'organització recomana que hi hagi nominats rellevants involucrats, que s'aconsegueixi implicar moltes persones fent nominacions en la categoria i que sigui una campanya positiva. Les categories comunitàries, és a dir proposades per tothom, que esdevinguin populars i incloguin nominats rellevant podran acabar sent considerades categories destacades.

La cerimònia de lliurament de premis d'aqusta cinquena edició dels Shorty Awards tindrà lloc el 8 d'abril, a Nova York (Estats Units).