Logotip del Departament d'Empresa i Ocupació
Logotip del Departament d'Empresa i Ocupació.

Divendres passat, 8 de novembre, es va publicar l’Ordre EMO 276/2013 de 30 d’octubre, per la qual s’estableixen les bases reguladores del Programa integral de foment de l’emprenedoria, emmarcat en el programa Catalunya Emprèn. L'objectiu de la convocatòria és desenvolupar un entorn favorable per facilitar la creació d’empreses a Catalunya.

Mitjançant aquesta ordre es crearà la xarxa Catalunya Emprèn amb la voluntat d’integrar i alinear entitats, serveis i recursos de suport per a la creació i consolidació d’empreses. Les organitzacions que formin part de la xarxa oferiran formació, seguiment i assessorament a persones emprenedores per tal que puguin crear, consolidar o fer créixer la seva empresa.

A la valoració de les actuacions complementàries, aquesta convocatòria recull i reconeix la tasca d'alfabetització informàtica i de foment de noves oportunitats a l'àmbit TIC que realitzen els Punt TIC. Així, incloure al projecte accions formatives als Punt TIC aportarà més punts.

L'ordre estableix dues línies de subvenció:

  • Línia A: Programa integral de suport a les persones emprenedores. Cobertura territorial mínima de 30.000 habitants, llevat que només es presenti una entitat o agrupació d’entitats a nivell comarcal.
  • Línia B: Programa integral d’àmbit nacional de Catalunya de suport a les persones emprenedores.

Les entitats beneficiàries de la línia B seran entitats sense afany de lucre, A la línia A es podran presentar els següents organismes: Ajuntaments i ens vinculats o dependents, entitats sense afany de lucre, consells comarcals, consorcis locals, diputacions, ens de gestió locals, entitats metropolitanes, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats, societats públiques locals, entitats sense afany de lucre, universitats o entitats dependents, escoles negoci, col·legis professionals i gremis. Ho podran fer de manera individual o agrupada.

El període per presentar-hi sol·licituds finalitzarà el proper dilluns 18 de novembre, inclòs. Les entitats públiques han de presentar la sol·licitud de manera telemàtica a través del portal de les administracions públiques catalanes EACAT, mentre que les entitats privades l’hauran de presentar a través del Canal Empresa. Trobareu l’accés a ambdues plataformes, així com la resta d’informació sobre els ajuts i la documentació necessària a l’Oficina Virtual de Tràmits.