L'estudi recull les necessitats i les opinions dels emprenedors de la comarca.
El Centre d’Empreses de Les Preses, del qual forma part el Telecentre de Les Preses, ha realitzat un estudi sobre les necessitats i les opinions dels emprenedors de la Garrotxa. L’estudi ha contemplat tant l’opinió dels emprenedors com la dels tècnics dels diversos serveis d’emprenedoria existents a la comarca, per poder d'aquesta manera detectar millor quines són les necessitats i quines les mancances.
Perfil dels emprenedors
Segons l’estudi, el perfil de l’emprenedor tipus de la comarca és el d'un home, de 35 a 44 anys, amb estudis universitaris i que anteriorment treballava per compte d’altre. La majoria d'empreses creades a la Garrotxa tenen només com a treballador el propietari, i no generen ocupació fins que l’empresa porta ja un temps en funcionament. La majoria són empreses de facturació petita (el 78% de la mostra va facturar menys de 90.000 en el darrer exercici).
Quan al sector productiu de les empreses creades, destaca amb molta diferència el sector serveis, que representa un 76% del total, seguit molt de lluny per la construcció i la indústria.
Necessitats i peticions
L’estudi ha fet incidència en intentar captar les necessitats dels emprenedors per tal de trobar mitjans que incentivin la creació de noves empreses. Aquestes demandes es poden resumir en millores i augments dels ajuts per crear una empresa, així com augmentar els beneficis fiscals els primer anys. Es demana també ampliar el termini d’assessorament gratuït que reben els emprenedors. Actualment aquest període és d’un any i es reclama que s’allargui, com a mínim fins els segon any de funcionament de l’empresa.
Una altra de les demandes que més es repeteix és que disminueixin els tràmits burocràtics. Com a mínim, si això no fos possible, seria bo que es crees una “finestreta única” per poder realitzar els tràmits amb major facilitat.
Altres aspectes a millorar fan referència al tema de la publicitat. Tant els emprenedors com els tècnics enquestats opinen que s’hauria de fer més publicitat als serveis de creació d’empresa existents i també totes les ajudes disponibles, ja que pel que es desprèn de l’estudi sembla que aquestes no són prou conegudes.
Consulta l'estudi complet.