L'aplicació, anomenada My112 i desenvolupada pel CAT112 conjuntament amb Telefònica, és gratuïta i està disponible pels sistemes Android i iOS. La localització és especialment indicada per a casos en que la persona que pateix l’emergència o que n’és testimoni, no sap on es troba exactament (zones rurals, en trajectes per carreteres, etcètera). Geolocalitzar la trucada de forma automàtica augmenta la capacitat de resposta dels cossos d’emergències.
D’altra banda, des del Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 Catalunya s’han posat en marxa dues aplicacions més per a telèfons mòbils intel·ligents, amb l’objectiu de garantir garantim l'accés universal als serveis d’emergències de Catalunya. La primera aplicació, presentada el 2013, permet a les persones sordes comunicar-se amb el telèfon d'emergències 112 a través de pictogrames, vídeos en llengua de signes en català i castellà, i un servei de geolocalització. Aquest servei es pot sol·licitar a la Federació de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA) a través del seu lloc web, ja que l'entitat s'encarrega de distribuir i canalitzar l'eina.
La segona aplicació per a telèfons intel·ligents, presentada el 2014, és per a les persones estrangeres que visiten Catalunya i que no parlen cap dels idiomes en què el telèfon 112 dóna servei (català, castellà, anglès, francès i alemany). Aquesta app els permet també comunicar-se amb el telèfon d’emergències a través de pictogrames i un servei de geolocalització en el seu idioma (anglès, àrab, italià, japonès, polonès, rus i xinès). Els turistes que desitgin utilitzar aquest servei poden sol·licitar-ho als hotels de Catalunya o demanar informació al Gremi d’Hotelers.