El Punt TIC de l’Ajuntament de Santa Bàrbara va ser autoritzat com a centre col·laborador de l'acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC) a finals de 2009. Aquest certificat dóna a conèixer a qualsevol empresa o administració el nivell de coneixements d'una persona en l’ús de les TIC.
L’ACTIC permet a qualsevol persona de més de 16 anys demostrar les seves competències TIC mitjançant una prova per ordinador. Tant la prova com l’obtenció del certificat són telemàtics i les persones que superen satisfactòriament la prova tenen un certificat acreditatiu que emet la Generalitat de Cataluny i que els possibilita acreditar un determinat nivell de competències (bàsic, mitjà o avançat) en TIC davant de qualsevol empresa o administració.
Al Punt TIC Santa Bàrbara no només es poden realitzar les proves, sinó que també ofereixen cursos de formació i preparació per a l’obtenció d’aquests certificats. Des que el Punt TIC va ser acreditat com a centre ACTIC, els continguts formatius de totes les activitats que s'hi duen a terme estan adaptats als temaris ACTIC de la Generalitat de Catalunya.
El regidor de noves tecnologies, Jordi Llorens, es mostra molt satisfet de poder oferir aquest servei i aquesta formació tan específica a tota la població i apropar i facilitar a tothom l’accés a les noves tecnologies.
Com sempre, el Punt TIC resta obert a tothom per consultar informació dels requisits i tràmits necessaris per accedir a l’obtenció del certificat ACTIC i als cursos de preparació per l’obtenció del mateix. Les persones interessades poden demanar informació al telèfon 977 71 77 32 o a l’adreça de correu infocentre[arrova]santabarbara.cat, o consultar el Portal ACTIC.