Missatge d'avís

The service having id "_mobile_whatsapp" is missing, reactivate its module or save again the list of services.

Bretxa digital, educació i Covid-19

Publicat el 06/04/2021
icona de so
Escolta l'article
veu dona | Inici
L'accés a Internet de manera fixa és un dret del qual no gaudeixen infants i joves de tot el món
L'accés a Internet de manera fixa és un dret del qual no gaudeixen infants i joves de tot el món, per Unicef. 2021. Llicència: Tots els drets reservats

Dos de cada tres nens en edat escolar en el món no tenen connexió a internet. Així ho recull el darrer informe d'Unicef, que parla sobre la conectividad digital durant la la pandèmia. Això aïlla del món.

Concretament, 1.300 milions de persones d'entre 3 i 17 anys no tenen conexió a Internet segons el darrer informe d'UnicefLa falta de connectivitat no sols limita la capacitat dels infants i el jovent per a connectar-se en línia, també els impedeix competir en l'economia moderna i els aïlla del món. Ho afirma la directora executiva d'Unicef, Henrietta Fore.

El 2020 ha estat un any on la tecnologia ha estat l'única eina capaç de salvar el sistema educatiu a nivell mundial. Si aquesta pandèmia hagués ocorregut fa un segle, milions d'estudiants de tot el món haurien perdut un any aprenentatge. El passat 13 de març es va complir un any de la declaració del primer estat d'alarma a l'Estat espanyol, data en què es van tancar per primera vegada les escoles. 

La digitalització de la societat ha fet que les habilitats TIC i l'accés a la tecnologia siguin importants, però la Covid-19 les ha convertit en un dret humà essencial en termes d'educació, i en quan a les necessitats professionals d'infants i joves. La falta de connectivitat entre les poblacions més pobres i àrees rurals col·loca a nens, nenes i adolescents en un desavantatge extrem, i ​​gairebé elimina qualsevol possibilitat que poguessin tenir de participar d'aquesta economia.

L'informe recull una anàlisi de les causes i conseqüencies d'aquesta falta de connectivitat a diferents països d'Àfrica, Àsia i el Pacífic així com els esforços de la organització per a oferir l'educació digital a aquestes persones, dels quals i els futurs es veuen amenaçats per la falta d'accés a la tecnologia digital en les seves llars.