Durant l'any 2012 la Fundació Telecentre.org (TCF) ha fet tot un procés de reinvenció, tant per dins com per fora. Ha actualitzat la seva missió, visió i objectius, i això s'ha reflectit també a la plana web Telecentre.org, que ha canviat de disseny i ha posat l'èmfasi en tres punts: Telecentre Academy, Telecentre Women i Telecentre Sustainability.
La campanya Telecentre Women: Digital Literacy Campaign es va llançar l'any 2011 i a la Trobada dels Líders de les Xarxes de Telecentres Regionals, que va tenir lloc el mes de març de l'any passat a Barcelona, es va anunciar que passaria de ser una campanya puntual a un programa permanent. Per a finals de 2012 aquesta iniciativa havia format a més de 500.000 dones, amb la participació de 146 organitzacions de 84 països.
La trobada de les sis xarxes regionals a Barcelona va donar també d'altres fruits, ja que, van buscar maneres de col·laborar entre elles i van perfilar el procés de transformació de Telecentre.org.
A més, el passat any la Fundació Telecentre.org ha entrat a formar part de International Telecommunication Union’s Telecommunication Development (ITU-D), un pas estratègic important, i ha rebut un premi per la seva diversitat cultural i lingüística al certamen World Summit on Information Society Project Prizes 2012.
Així, Miguel Raimilla, director executiu de la Fundació Telecentre.org, fa una valoració positiva del 2012 i posa la mirada en els reptes de 2013: "Ha estat un bon any ple d'aprenentatge positiu i experiències de treball per a l'equip de TCF. No obstant això, el major desafiament per a TCF és capitalitzar les inversions i els canvis realitzats durant 2012 i transformar el 2013 en un any en què demostrar que som realment dignes de nous inversors socials, mostrant un progrés significatiu en la recaptació de fons, la recollida de dades, i l'ampliació de les activitats del programa que generin els seus propis ingressos".