Logotip de Telecentre.org
Logotip de Telecentre.org.

Durant l'any 2012 la Fundació Telecentre.org (TCF) ha fet tot un procés de reinvenció, tant per dins com per fora. Ha actualitzat la seva missió, visió i objectius, i això s'ha reflectit també a la plana web Telecentre.org, que ha canviat de disseny i ha posat l'èmfasi en tres punts: Telecentre Academy, Telecentre Women i Telecentre Sustainability.

La campanya Telecentre Women: Digital Literacy Campaign es va llançar l'any 2011 i a la Trobada dels Líders de les Xarxes de Telecentres Regionals, que va tenir lloc el mes de març de l'any passat a Barcelona, es va anunciar que passaria de ser una campanya puntual a un programa permanent. Per a finals de 2012 aquesta iniciativa havia format a més de 500.000 dones, amb la participació de 146 organitzacions de 84 països.

La trobada de les sis xarxes regionals a Barcelona va donar també d'altres fruits, ja que, van buscar maneres de col·laborar entre elles i van perfilar el procés de transformació de Telecentre.org.

A més, el passat any la Fundació Telecentre.org ha entrat a formar part de International Telecommunication Union’s Telecommunication Development (ITU-D), un pas estratègic important, i ha rebut un premi per la seva diversitat cultural i lingüística al certamen World Summit on Information Society Project Prizes 2012.

Així, Miguel Raimilla, director executiu de la Fundació Telecentre.org, fa una valoració positiva del 2012 i posa la mirada en els reptes de 2013: "Ha estat un bon any ple d'aprenentatge positiu i experiències de treball per a l'equip de TCF. No obstant això, el major desafiament per a TCF és capitalitzar les inversions i els canvis realitzats durant 2012 i transformar el 2013 en un any en què demostrar que som realment dignes de nous inversors socials, mostrant un progrés significatiu en la recaptació de fons, la recollida de dades, i l'ampliació de les activitats del programa que generin els seus propis ingressos".