Un grup de periodistes catalans crea un mitjà de comunicació especialitzat en el món virtual.
Un grup de joves periodistes catalans acaba de publicar SecondNews, el primer diari digital sobre el món virtual Second Life amb versió catalana. Ara, la versió principal és en espanyol, i hi ha intenció de fer-ne una en anglès. Però no és el primer mitjà que informa del món virtual: The Second Life Herald o Second Life Insider ja fa temps que en parlen (fins i tot hi ha ràdios virtuals i una corresponsalia de l'agència Reuters), però els responsables de SecondNews volen aportar-hi rigor i seguir un codi deontològic propi.
Un altaveu al món real
Fa temps que alguns mitjans, com la revista Wired, avisen que Second Life no és un negoci tan rodó com sembla per a les empreses que hi inverteixen. Malgrat això, els responsables de SecondNews es miren aquest món virtual amb optimisme i el comparen amb la revolució que ha desfermat internet. Per tant, explicaran les notícies d'aquest món virtual que considerin interessants, classificades en seccions com economia, societat, lleure i política. També hi ha un espai d'opinió. La pretensió és de finançar el diari amb publicitat.
Oportunitats de negoci
Second Life no és un simple joc d'ordinador, sinó, més aviat, un gran negoci en què ja s'han fet transaccions de centenars de milers de dòlars. No calen diners per a participar-hi, però els membres d'aquest món fictici poden comprar roba i objectes virtuals amb una moneda pròpia anomenada 'linden dolar', que sempre es pot canviar per diners reals. Els responsables d'aquest univers diuen que és una gran oportunitat de negoci i de diversió i que ja tenen prop de nou milions i mig d'usuaris registrats. Però, segons algunes veus crítiques, el 85% dels qui s'hi registren ho proven i no hi tornen mai més. Per tant, a l'hora de la veritat, de mitjana hi ha, a tot estirar, uns trenta-cinc mil jugadors efectius.
Font: VilaWeb