Què pensem quan pensem en robots?

imatge
.

En una societat cada vegada més automatitzada i tecnificada, podem trobar exemples de robòtica a tot arreu. Petits mecanismes que automatitzen tasques, realitzen processos i ens faciliten la vida… si sabem com fer-los servir!

Quan parlem de robòtica, parlem d’apropar-nos no només a aquests automatismes, sinó d’entendre com estan fets i comprendre com estan programats.

La robòtica educativa és un tipus d’activitat que resulta molt apropiada per als joves i també per les persones adultes. Al mercat, trobem una gran varietat de productes que podem emprar en un context educatiu i que garanteixen una experiència molt enriquidora. Des de kits d’iniciació com els Ollo Bug de Robotis o els Arduino Starter Kit, o programes que ens introdueixen a la programació de manera visual com l’Scratch, tenim una gran diversitat de maneres agradables i lúdiques d’entendre millor la realitat que ens envolta i com funcionen les coses.

Organitzar-se en equip, adoptar diferents rols i intercanviar-los, negociar… són algunes de les habilitats socials que es desenvolupen en aquest tipus de projectes.

Amb la construcció, el muntatge i la creació de robots, els i les participants fan ús de la lògica, de les destreses manuals, de la creativitat, el càlcul, la planificació, de la concepció espacial, de la precisió i, en resum, d’una llarga llista d’habilitats.

En definitiva, la robòtica ajuda a aprendre a resoldre problemes i ens fa créixer en tots els sentits: ampliar els coneixements, desenvolupar noves competències digitals i col·laborar. La Jornada pretén donar a conèixer algunes experiències que s’estan duent a terme en el camp educatiu i reflexionar sobre les seves possibilitats en l’àmbit socio-educatiu de les presons i l’àmbit comunitari.