Formació sobre l'ús de plataformes de videoconferència
Formació sobre l'ús de plataformes de videoconferència . Autor: Pixabay. 2020. Licencia: BY-SA.

Des de fa més d’un any, amb l’inici de la pandèmia provocada pel COVID-19 i la prohibició de les activitats presencials, l’ús d’aplicacions i plataformes de videoconferència s’ha imposat de forma generalitzada. Es fan servir en reunions de feina, a les activitats formatives –a les que organitzem com a formadors i a les que assistim com a alumnes- i, fins i tot, en l’àmbit privat, per estar en contacte amb la família i els amics.

Cada entitat va optar en el seu moment per una eina (Zoom, Jitsi, Meet...), gairebé de forma improvisada i sense temps per fer-ne una anàlisi comparativa entre les diferents opcions que ofereix el mercat (versió gratuïta o de pagament, de programari lliure o privatiu, accés web o descarregant l’aplicació...). Al final del dia, s’utilitza més d’una plataforma, en funció de qui organitza cada reunió, curs o jornada, a més de l’eina corporativa instal·lada al’ordinador de cada entitat.

L’Oficina Tècnica de Punt TIC posa a disposició dels membres de la Xarxa l’eina Big Blue Button, de codi obert

La mateixa Oficina Tècnica de la Xarxa Punt TIC ofereix als seus membres una eina de programari lliure, el Big Blue Button, com a sistema de conferències web de codi obert amb un servidor propi. Alhora, ofereix un curs per aprendre a fer-la servir, disponible des del CampusLab. Davant d’aquesta situació, la Secretaria de Polítiques Digitals ha dissenyat un programa de formació i assistència en l’ús de plataformes de videoconferència i telepresència, adreçada als membres de la Xarxa Punt TIC.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és que les entitats coneguin les prestacions de cada aplicació, en treguin el màxim rendiment i decideixin quina utilitzar en funció de les seves necessitats i els serveis que ofereixen. La formació, que impartirà CoWorkNexus, inclou un seminari introductori de 4 hores; una especialització en gestió de projectes telepresencials, de 8 hores de durada, dividides en 4 sessions, i un servei de consultoria personalitzada a disposició de les entitats interessades.

El programa es tancarà amb un debat en format híbrid, al que es podrà assistir presencialment des del Canòdrom - Ateneu d'Innovació Digital i Democràtica i que s’emetrà per streaming (webinar), sobre “El nou paradigma: l’espai ja no és el que era. Una conversa sobre la hibridació de les relacions en el treball, la formació i la cultura”. El calendari previst per a la realització de les diferents accions és el següent:

Seminari introductori: 2 sessions de 2 hores cada una, en horari de
a) Matí (de 9 a 11 h): divendres 28 de maig i 11 de juny
b) Tarda (de 16 a 18 h): dimecres 26 de maig i 9 de juny

Seminari d’especialització en gestió de projectes telepresencials: 4 sessions de 2 hores cada una, a realitzar
a) Matí (de 9 a 11 h): divendres 18 i 25 de juny i 2 i 9 de juliol
b) Tarda (de 16 a 18 h): dimecres 16, 23 i 30 de juny i 7 de juliol

• Consultoria personalitzada disponible del 14 de juny al 14 de juliol.

Debat en format híbrid des del Canòdrom - Ateneu d'Innovació Digital i Democràtica (webinar amb emissió per streaming): dijous 15 de juliol, de 10.30 a 12.30 h.

Les persones dinamitzadores o representants de les entitats gestores dels punts TIC interessades en el seminari introductori poden sol·licitar la seva inscripció a través del següent enllaç. La inscripció estarà disponible fins al diumenge 23 de maig. Més endavant es facilitarà informació i registre de les pròximes dues jornades