A més, dóna veu als dinamitzadors, Remei Flores i Jordi Lambrich, que parlen de les persones que participen al punt: des de joves fins a gent gran. També ens presenten a dues de les participants, que expliquen la seva experiència amb les TIC.
Reproduïm aquí la notícia, titulada "Una porta oberta al món digital".
3.000 usuaris i prop de 14.000 usos a l’any. El Telecentre de la Ribera d’Ebre s’ha convertit en els seus 7 anys d’existència en una eina d’accés a les noves tecnologies molt utilitzada pels veïns.
El Telecentre de la Ribera d’Ebre està ubicat al carrer Barca de Móra d’Ebre, al costat de la seu del Consell Comarcal. Obre de dilluns a divendres a les 10 del matí. Ahir, poc minuts després d’obrir portes, ja hi havia més d’una desena d’usuaris. És la millor prova de l’èxit que ha assolit aquest servei a la comarca, mancada d’espais privats d’accés a internet i amb diversos municipis on la connexió a internet de banda ampla, ara fa només cinc anys, era deficient. |
En aquest context, el telecentre comarcal oferí a l’usuari connexió a banda ampla, serveis d’alts prestacions com un plòter o un escànner d’alta resolució, assessorament gratuït per part d’un equip especialitzat, formació continuada, ambient agradable, horaris de dilluns a dissabte i preus molt assequibles. La primera hora de connexió és gratuïta i a partir de la segona mitja hora, el preu de connexió és de 50 cèntims d’euro.
Usuaris de totes les edats
Els veïns van començar a utilitzar el telecentre, inaugurat el juny de 2002, i ho van fer per múltiples raons. Remei Flores i Jordi Llambrich, responsables del servei des de la seva inauguració, expliquen que l’utilitzen veïns de la comarca des dels 14 fins els 80 anys d’edat. «La gent jove hi passa l’estona i també es forma», apunta Flores, «de fet, tenim usuaris de totes les edats que es formen. A banda, també hi ha usuaris que l’utilitzen per a la seva feina, dissenyadors gràfics, arquitectes o professors de la UOC», afegeix Jordi Llambrich.
Rosa Maria Grande i Ángel Inglés, de Móra la Nova i Móra d’Ebre, eren dos dels usuaris que a les 10 del matí ja es van posar davant de l’ordinador. Venien a realitzar un petit treball informàtic per uns amics seus, «nosaltres no som uns grans informàtics i aquí si tenim dubtes, sempre podem preguntar al personal del telecentre», expliquen. Asseguren que els seus fills i molts dels seus amics també l’utilitzen el servei. De fet, hi ha 3.000 usuaris registrats al telecentre -1.000 donats d’alta el 2008- i una mitjana anual de 14.000 usos.
Entre ells, Llambrich i Flores, han detectat una nodrida presència d’immigrants anglesos i marroquins. En certa manera, explica Albert Pujol, un dels membres de l’equip informàtic del Consell Comarcal, el telecentre «s’ha convertit en una eina d’integració social, on persones de diferents nacionalitat es troben en un mateix espai per a compartir un servei».
L’èxit del telecentre comarcal, impulsat pel departament de Governació i el Consell Comarcal, incentivà el departament informàtic de l’ens comarcal a crear una xarxa de telecentres a tots els municipis de la comarca. Gràcies a una nova línia d’ajuts de la Generalitat, es van crear una xarxa pionera, que avui aplega 19 telecentres.
El projecte de digitalització de la comarca tindrà continuïtat els propers anys gràcies a l’aprovació d’un nou paquet d’actuacions que es presentà ahir aprofitant la visita del conseller de Governació, Jordi Ausàs, a Móra d’Ebre.
El projecte, pressupostat en 600.000 euros, contempla que el Consell Comarcal realitzi fins al 2010 programes de coordinació de tots els telecentres de la comarca, d’ampliació de la xarxa d’internet sense fils a la comarca, d’adaptació de la xarxa de punts turístics de la comarca i de promoció i gestió dels allotjaments rurals, entre altres.
Notícia i fotografia extretes del Diari de Tarragona
Al document adjunt teniu la notícia escanejada del diari en paper.