VI Jornada Punt TIC i Presó: Créixer amb robots
VI Jornada Punt TIC i Presó: Créixer amb robots.

La CoP TIC i Presó del programa Compartim del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya i la Xarxa Punt TIC organitzen dijous 4 de juny la VI Jornada Punt TIC i Presó: Créixer amb robots. Es realitzarà de 9.30 a 13.45 hores, al Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Carrer Ausiàs Marc 40, de Barcelona).

La jornada s'iniciarà amb la benvinguda institucional i amb la conferència "Possibilitats de la robòtica educativa", a càrrec de Frank Sabaté, mestre a l’Escola Projecte de Barcelona i un dels pioners en la introducció de la programació a l’aula com a part de l’itinerari escolar.

Tot seguit, els/les assistents podran participar en tres rondes de tallers simultanis:

  1. La rellevància de la robòtica educativa. A càrrec d'Artur Coll, mestre i enginyer informàtic, que treballa a l'Àrea de Tecnologies per a  l’Aprenentatge i el Coneixement del Departament d’Ensenyament.
  2. Robòtica educativa als diferents contextos d’aprenentatge. A càrrec de Pau Nin, responsable de formació a Ro-Botica.
  3. Experiències en el marc de la presó. Oportunitats de futur. A càrrec de Luis Carbonell, dinamitzador TIC en CP Puig de les Basses, i de Nèstor Andreu, dinamitzador TIC en CP Lledoners.

La trobada finalitzarà amb la posada en comú de les experiències.

Us convidem a consultar el programa i inscriure-us-hi!

 

Per què robòtica educativa?

En una societat cada vegada més automatitzada i tecnificada, podem trobar exemples de robòtica a tot arreu. Petits mecanismes que automatitzen tasques, realitzen processos i ens faciliten la vida… si sabem com fer-los servir! Quan parlem de robòtica, parlem d’apropar-nos no només a aquests automatismes, sinó d’entendre com estan fets i programats.

La robòtica educativa és un tipus d’activitat que resulta molt apropiada per als joves i també per les persones adultes. Organitzar-se en equip, adoptar diferents rols i intercanviar-los, negociar… són algunes de les habilitats socials que es desenvolupen en aquest tipus de projectes. Amb la construcció, el muntatge i la creació de robots, els i les participants fan ús de la lògica, de les destreses manuals, de la creativitat, el càlcul, la planificació, de la concepció espacial, de la precisió i, en resum, d’una llarga llista d’habilitats.

En definitiva, la robòtica ajuda a aprendre a resoldre problemes i ens fa créixer en tots els sentits: ampliar els coneixements, desenvolupar noves competències digitals i col·laborar. La VI Jornada Punt TIC i Presó pretén donar a conèixer algunes experiències que s’estan duent a terme en el camp educatiu i reflexionar sobre les seves possibilitats en l’àmbit socio-educatiu de les presons i l’àmbit comunitari.