És una iniciativa dirigida a joves que, segons han explicat, “volen activar-se professionalment”. La multinacional engega el projecte amb la col·laboració del Ministeri d'Indústria i d'altres organitzacions públiques i privades, entre elles l'Escola d'Organització Industrial (EOI), el portal d'ocupació Infojobs, Universia, l'associació que representa al sector de la publicitat en mitjans digitals a Espanya (la IAB), la Confederació Espanyola d'Associacions de Joves Empresaris (Ceaje) i 13 universitats espanyoles.
Activa't, accessible des de www.google.es/landing/activate, ofereix nombroses eines perquè els joves es formin gratuïtament, trobin ocupació o emprenguin un projecte empresarial. La plataforma ofereix cursos massius online (anomenats MOOC); els primers, sobre comerç electrònic i màrqueting digital, analítica de dades i cloud computing, algunes de les especialitats més demandes en l'actualitat. Cada curs online té una durada de 40 hores.
També està previst que s'imparteixin cursos presencials gratuïts de cinc dies de durada, que es desenvoluparan en 13 universitats espanyoles. Aquesta formació permetrà als inscrits obtenir un certificat d'estudis.
La formació es complementarà amb l'engegada d'una comunitat en Google+ perquè els alumnes interactuin i comparteixin idees de negoci. A més, la plataforma facilitarà a l'usuari eines i consells a l'hora d'emprendre, avaluarà idees de negoci, i ensenyarà com crear un pla d'empresa, quins tràmits legals i administratius seguir. També mostrarà com organitzar una entrevista de treball o com fer networking.