Programa
X Jornada Punt TIC i Presó. LABoratoris: activant espais d'aprenentatge.
09:15 - 9:30 h. Acreditació
09:30 - 9:45 h. Presentació i benvinguda institucional a càrrec de:
- Núria Clèries Nerín, directora del Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Departament de Justícia)
- Amand Calderó i Montfort, secretari de Mesures Penals , Reinserció i Atenció a la Víctima (@acaldero2)
- Joana Barbany i Freixa, directora general de Societat Digital del Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública. (@joanabarbany)
9.45-9.50 h 10 anys de Punt TIC i presó. Julio Zino Torrazza (@jzino), responsable de Nous Projectes i Programes de Contingut Transversal de la SMPRAV i del Programa AlfaDigital. Anna Inglés Torres (@annits), Directora de la Oficina Tècnica de la Xarxa Punt TIC .
09:50 - 11:00 h. Xerrada: "En mode Laboratori:oportunitats per a l'acció educativa" a càrrec de Susanna Tesconi (@auntySue), dissenyadora d'entorns d'aprenentatge, docent i investigadora - Universitat Oberta Catalunya.
11:30 - 11:30 h. PAUSA
ELS LABORATORIS
Els tallers enguany es desenvoluparan de forma pràctica i a partir de la metodologia de LABoratoris.
Hi haurà 2 rondes de laboratoris d'una hora que permetran als participants conèixer els projectes i també les eines utilitzant-les in situ:
11:30 - 12:45 h. Primera ronda de LABoratoris (a escollir 1).
12:45 - 14:00 h. Segona ronda de LABoratoris (a escollir 1).
Ciutat Im-possible
A càrrec de Luis Miguel Castillo (Colectic)
Aula: Sala Reunions (P. Principal)
Amb creativitat i implicació i l’ajuda d’uns petits aliats, assolirem reptes per a resoldre problemes de la nostra ciutat i farem del nostre entorn quotidià un espai més habitable i sostenible. La ciutat és nostra!
C0D1NC - Coding for inclusión
A càrrec de Martina Mayrhofer (@martinamayr) i Pep Oliveras (@pep_oliveras), responsables del projecte C0D1NC.
Aula: Seminari 3 (P. Baixa)
En un món on la tecnologia ha introduït canvis que fa només 10 anys ni ens imaginàvem, l’educació requereix un accés ampli a la informació, canals de comunicació i eines per analitzar dades. Com podem utilitzar Internet i les tecnologies digitals: com a consumidores (fent un ús passiu) o com productores, (dissenyant i construint amb la tecnologia)?
C0D1NC és un projecte europeu que posa en relació les escoles amb entitats de lleure expertes en la programació educativa.
Solucions en 3D
A càrrec de Lídia Santiago (@lidiasalo), dinamitzadora del Punt TIC Òmnia de Torrelles.
Aula: Aula nº 7 (P. Baixa)
Podem enganyar el cervell i posar-nos en el lloc d’un altre? Tots hem sentit experiències on situar-te en el lloc de l’altre fa que entenguis millor el que passa. Pot la Realitat Virtual (RV) ajudar a fer això? Podem sentir, veure i viure espais diferents sense haver de canviar de lloc?
Realitat virtual + Àudio 3D. Experiències immersives
A càrrec de Jesús Arbués (@JesusArbues), professor de secundària de l'INS VIlatzara de Vilassar de Mar
Aula: Sala Polivalent (P. Principal)
Podem enganyar el cervell i posar-nos en el lloc d’un altre? Tots hem sentit experiències on situar-te en el lloc de l’altre fa que entenguis millor el que passa. Pot la Realitat Virtual (RV) ajudar a fer això? Podem sentir, veure i viure espais diferents sense haver de canviar de lloc?
Recomanem instal·lar les App’s Tetha Ricoh (camera 360º) i algun lector de codi QR.
RàdioLAB
A càrrec de Núria Ishii (@nuriaishii), dinamitzadora del Punt TIC Òmnia Raval Colectic.
Aula: Aules nº 3 i 4 (P. Baixa)
Com és la presó per dins? Com és la realitat vital de l'intern durant la seva condemna? Farem ús d’arxius sonors (enregistrats o d’un banc de sons) i aprendrem a retallar, enganxar, moure, importar i exportar àudio per tal d'elaborar la falca, debat, ficció,..