s
e t m a n a r i _ X T C
Centres de Teletreball de la XTC |
* STSI / DURSI | |||||||
Amb
motiu del primer aniversari de funcionament, el telecentre de la Ribera
d'Ebre ha creat un web a través del qual dóna informació de les seves
activitat, en especial les relacionades amb la formació. El web del
Telecentre de la Ribera d'Ebre inclou els apartats següents: Què és el
Telecentre?, On trobarem el Telecentre?, Què es pot fer al Telecentre?,
Qui pot vindre al Telecentre?, Notícies del Telecentre, Formació, Com és
el Telecentre?, Què és el Teletreball? i Què fa el Telecentre per a la
comarca?
+
www.riberaebre.org/telecentre
De les dades subministrades pels telecentres a l'OTC es desprèn que 274 persones utilitzen periòdicament les instal·lacions dels 20 centres de teletreball de la XTC per motius professionals. La xifra inclou totes aquelles persones que, amb més o menys intensitat, utilitzen els recursos dels telecentres amb una finalitat estrictament professional: des de tasques auxiliars com fer la facturació, trametre dades, contactar amb clients o proveïdors, fins a tasques més avançades com la programació, el disseny gràfic, les assessories, etc. L'anàlisi ha permès identificar 84 perfils professionals diferents. Els col·lectius professionals més habituals són els mestres / professors (20), traductors (19), dissenyadors gràfics (16) i dissenyadors web (12). No obstant això, hi ha una gran diversitat de professions que, per les seves característiques, es desenvolupen sobretot de forma presencial, però que troben en el teletreball un suport important a la seva activitat: artesans, educadors socials, fisioterapeutes, guies de muntanya, periodistes, pilots d'helicòpter, ramaders, topògrafs... Aquesta diversitat de situacions demostra que els centres de teletreball, a més a més de la seva funció social d'accés general a internet i formadora en noves tecnologies, estan portant a terme una important funció de suport i dinamització de l'activitat econòmica en els seus respectius territoris. El teletreball integral, aquell que es desenvolupa de forma completa a distància i fent ús de les noves tecnologies, és, segons aquesta anàlisi, encara molt incipient. En canvi, el teletreball de suport o auxiliar representa a la pràctica la major part de les utilitzacions professionals dels telecentres. Els dinamitzadors, i de forma conjunta la xarxa de centres de teletreball, tenim al davant un doble repte: aconseguir l'arrencada del teletreball integral, i alhora potenciar i demostrar les possibilitats auxiliars del teletreball en tots els àmbits professionals.
Segons que ha anunciat Telefónica i el Ministeri de Ciència i Tecnologia, a Catalunya 1.703 línies TRAC, un 15% de totes les que hi ha, ja tenen accés funcional a Internet. Amb data 30 de juny Telefónica ha fet el desplegament tecnològic necessari perquè 71.351 abonats de tot l'Estat disposin d'accés a la xarxa. Fins fa uns mesos 237.498 famílies espanyoles no tenien la possibilitat de navegar per Internet, perquè la tecnologia cel·lular dels telèfon TRAC (amb una freqüència de 900 MHz) no ho permet. Amb l'entrada en vigor de la LSSI, l'11 d'octubre del 2002, Telefónica es va veure obligada a oferir accés universal a la xarxa. El pla elaborat per Telefónica preveu la substitució de totes les línies TRAC abans de finals del 2004 i té un pressupost de 450 milions d'euros.
+ [Ministeri de Ciència i
Tecnologia]
Dies 19 i 20 de novembre a Aalborg (Dinamarca), organitzada per ELANET (Xarxa Europea dAutoritats Locals) / CEMR (Consell Europeu de Municipis i Regions). Estratègies coherents en l'ús de les noves tecnologies en la prestació dels serveis públics. [+ info]
|
:::: :::: |
|||||||