::
núm. 200_25-31
desembre_2006::
|
La
nova tecnologia wifi ha arribat a Santa Eulàlia de Puig-oriol (Lluçà).
Un cop ubicades les antenes del municipi s'ha realitzat la connexió amb
la de Sant Bartomeu del Grau, que donarà el servei de proxi. Per tant,
ja és possible de donar-se d'alta a
www.guifi.net, per a la qual cosa tot usuari necessita un router
i una antena, disponibles a través d'Internet o instal·ladors d'aquesta
tecnologia. El preu de l'antena, router i cable és d'uns 130 i cal
sumar-hi, a més a més, la feina de l'instal·ador. Tothom que necessiti
informació o desitgi donar-se d'alta pot adreçar-se a l'Ajuntament de
Lluçà (tel. 93 855 40 62).
"Telecentre i espai rural", un article del
Telecentre de Lluçà
Quan la principal activitat productiva dun
territori es veu seriosament amenaçada és lògic que tots els esforços
convergeixin en intentar pal·liar els efectes daquesta amenaça. Així és
com el
Telecentre de Lluçà sha especialitzat en punt de suport al
sector agrari, no només del municipi, també a un nivell territorial més
ampli. Tant és així que bona part de la formació impartida en aquest
telecentre ha anat dirigida a aquest sector econòmic, sense oblidar però
la resta del teixit social.
Sha realitzat un seminari "TIC i sector agrari", però no sha deixat de
banda la mainada que ha tingut també les seves classes de mecanografia.
Sha realitzat un curs dinformàtica bàsica per al sector agrari, però
també i en paral·lel sha efectuat el dinformàtica bàsica per a la gent
gran, sense descuidar-nos dels joves que han pogut esplaiar-se amb
ledició de videos digitals.
I és que quan un territori viu sota la pressió duna forta davallada
demogràfica i els serveis més aviat esdevenen minsos, qualsevol servei
veu potenciada la seva polivalència convertint-se en un servei, on allò
que predomina és la transversalitat de les activitats programades. Això
és en el que sha convertit el telecentre de Lluçà que comparteix espai
i esforços dinamitzadors amb la biblioteca municipal.
El gran aliat del telecentre en un lloc on les comunicacions en general
esdevenen precàries és també el teletreball i el telecentre actua així
com a punt de suport de tot aquell que treballa fent ús de les TIC. És
així com el telecentre pretén també de reforçar el sector agrari
intentant daconseguir que aquest col·lectiu pugui realitzar bona part
dels tràmits administratius vinculats a la seva feina a través
dinternet, amb el telecentre com a nucli de formació i ajuda segons les
necessitats.
Per tal de pal·liar els efectes de les males comunicacions aquest any
sha procedit a una millora significativa de la connectivitat i el
territori del Lluçanès comença a estendre amb força la xarxa guifi,
només així els habitants daquesta àrea es troben en igualtat de
condicions respecte als daltres àrees millor comunicades. Lobjectiu és
ampliar al màxim lús de les TIC tenint el telecentre com a punt de
referència.
En un món que avança cada dia més en làmbit de les noves tecnologies i
un altre que no pot quedar-se enrera, el telecentre actua de mediador en
fer una síntesi pràctica que reverteix en lusuari, de tal mode i manera
que el telecentre de Lluçà posa a labast del sector primari tota
aquella informació que li pot ser dutilitat a través del SMS o de
xerrades. Només així és salvable lobstacle tecnològic aparent i fer-ne
un aliat.
Aquesta és la realitat que impera al telecentre de Lluçà, una realitat
que converteix en necessitat el fet que el telecentre emprengui
múltiples funcions, tantes com usuaris existeixen i esdevingui un servei
on allò que predomina és lelement interdisciplinar i on el més constant
és el canvi per adaptar-se a aquestes necessitats.
Telecentre de Lluçà
telecentre.llusa@diba.es
Aquest article anota alguna de les
possibilitats que plantegen els telecentres en l'àmbit rural. És un tema
sobre el qual hauríem d'anar insistint durant el 2007 i demanem a la
resta de telecentres que facin les seves aportacions.
OTC
Amb motiu
de les festes nadalenques alguns telecentres de la xarxa han dissenyat
les seves pròpies felicitacions. Recollim aquí les que hem rebut a
l'OTC. Si n'hi ha d'altres, feu-nos-les arribar i les difondrem en
propers setmanaris [cliqueu-hi per ampliar-les].
Amb
aquest número arribem als
200 setmanaris.
Des del maig del 2002 i fins avui aquesta publicació electrònica ha
intentat difondre l'activitat dels telecentres i servir com a eina de
comunicació i d'informació per a tots els integrants d'aquesta xarxa,
que no només és de telecentres, sinó també de persones. Cal no
oblidar-ho. És un bon moment, doncs, per fer arribar a tothom el nostre
agraïment més sincer. Gràcies per la vostra col·laboració, per les
vostres aportacions, pels vostres suggeriments i per les vostres
crítiques. Tot és positiu i, per tant, benvingut. Que tingueu un molt
feliç 2007!
OTC
La Secretaria de Telecomunicacions i
Societat de la Informació del Departament de Governació i Administracions
Públiques, mitjançant el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la
Informació, ha requerit a l'empresa
Flash10 que
restableixi el servei d'accés ràpid a Internet en el termini de temps més breu
possible.
Flash10 va comunicar ahir a la Generalitat de Catalunya que ha suspès (des del
dia 19 de desembre), unilateralment, el servei d'accés ràpid a Internet,
incomplint, daquesta manera, el contracte signat amb lAdministració.
Limpacte és aproximadament duns 100 abonats en 44 nuclis de població.
Nota de premsa [Generalitat]
Notícia [Vilaweb]
Ningú no dubta
que les compres per Internet s'estendran cada vegada més. I que és molt
important posicionar-se en el camp del comerç electrònic des de
qualsevol activitat econòmica. O almenys conèixer què s'està fent i com
van van les relacions comercials a través de la xarxa.
Dues notícies daquests dies ho subratllen. D'una banda la gran botiga
que és Amazon ha anunciat que
mai en la seva història havia tingut unes vendes tan nombroses i
variades com en aquest mes de desembre. D'altra banda, en una enquesta
molt recent feta a joves alemanys entre 13 i 19 anys sobre l'ús que fan
d'Internet apareixia una activitat que fins ara no sortia les enquestes
i que comença a ser habitual entre la gent jove: entrar a la gran botiga
virtual que és e-Bay,
simplement per mirar què s'està venent i aprofitar si és el cas les
ofertes o els preus especials que s'hi ofereixen.
Això ens fa veure com va penetrant el comerç electrònic i que cada
vegada serà més habitual que des dels telecentres també es pugui
orientar sobre aquest tema.
El
9 de febrer del 2007
al al Palau de Congressos Manuel Rojas de Badajoz. [+ info]
El
8 de març del 2007 al Palau de Congressos de
Barcelona. S'hi farà entrega dels XII Premis Salvà i Campillo, a més dun
Premi Especial a lEnginyer Novell. [+ info]
El
15 i 16 de març del 2007
al Palau de Congressos i Exposicions de Mèrida (Extremadura). [+ info]
|