La Xarxa | Oficina Tècnica de Coordinació | Notícies | Recursos | Agenda | Enllaços | STSI
s e t m a n a r i _ X T C 

Centres de Teletreball de la XTC

* STSI

* Documents

:: núm. 200_25-31 desembre_2006::

 

:::::::: LA XARXA ::::::::

  • La tecnologia wifi arriba a Santa Eulàlia de Puig-oriol

La nova tecnologia wifi ha arribat a Santa Eulàlia de Puig-oriol (Lluçà). Un cop ubicades les antenes del municipi s'ha realitzat la connexió amb la de Sant Bartomeu del Grau, que donarà el servei de proxi. Per tant, ja és possible de donar-se d'alta a www.guifi.net, per a la qual cosa tot usuari necessita un router i una antena, disponibles a través d'Internet o instal·ladors d'aquesta tecnologia. El preu de l'antena, router i cable és d'uns 130 € i cal sumar-hi, a més a més, la feina de l'instal·ador. Tothom que necessiti informació o desitgi donar-se d'alta pot adreçar-se a l'Ajuntament de Lluçà (tel. 93 855 40 62).

"Telecentre i espai rural", un article del Telecentre de Lluçà

Quan la principal activitat productiva d’un territori es veu seriosament amenaçada és lògic que tots els esforços convergeixin en intentar pal·liar els efectes d’aquesta amenaça. Així és com el Telecentre de Lluçà s’ha especialitzat en punt de suport al sector agrari, no només del municipi, també a un nivell territorial més ampli. Tant és així que bona part de la formació impartida en aquest telecentre ha anat dirigida a aquest sector econòmic, sense oblidar però la resta del teixit social.

S’ha realitzat un seminari "TIC i sector agrari", però no s’ha deixat de banda la mainada que ha tingut també les seves classes de mecanografia. S’ha realitzat un curs d’informàtica bàsica per al sector agrari, però també i en paral·lel s’ha efectuat el d’informàtica bàsica per a la gent gran, sense descuidar-nos dels joves que han pogut esplaiar-se amb l’edició de videos digitals.

I és que quan un territori viu sota la pressió d’una forta davallada demogràfica i els serveis més aviat esdevenen minsos, qualsevol servei veu potenciada la seva polivalència convertint-se en un servei, on allò que predomina és la transversalitat de les activitats programades. Això és en el que s’ha convertit el telecentre de Lluçà que comparteix espai i esforços dinamitzadors amb la biblioteca municipal.

El gran aliat del telecentre en un lloc on les comunicacions en general esdevenen precàries és també el teletreball i el telecentre actua així com a punt de suport de tot aquell que treballa fent ús de les TIC. És així com el telecentre pretén també de reforçar el sector agrari intentant d’aconseguir que aquest col·lectiu pugui realitzar bona part dels tràmits administratius vinculats a la seva feina a través d’internet, amb el telecentre com a nucli de formació i ajuda segons les necessitats.

Per tal de pal·liar els efectes de les males comunicacions aquest any s’ha procedit a una millora significativa de la connectivitat i el territori del Lluçanès comença a estendre amb força la xarxa guifi, només així els habitants d’aquesta àrea es troben en igualtat de condicions respecte als d’altres àrees millor comunicades. L’objectiu és ampliar al màxim l’ús de les TIC tenint el telecentre com a punt de referència.

En un món que avança cada dia més en l’àmbit de les noves tecnologies i un altre que no pot quedar-se enrera, el telecentre actua de mediador en fer una síntesi pràctica que reverteix en l’usuari, de tal mode i manera que el telecentre de Lluçà posa a l’abast del sector primari tota aquella informació que li pot ser d’utilitat a través del SMS o de xerrades. Només així és salvable l’obstacle tecnològic aparent i fer-ne un aliat.

Aquesta és la realitat que impera al telecentre de Lluçà, una realitat que converteix en necessitat el fet que el telecentre emprengui múltiples funcions, tantes com usuaris existeixen i esdevingui un servei on allò que predomina és l’element interdisciplinar i on el més constant és el canvi per adaptar-se a aquestes necessitats.

Telecentre de Lluçà
telecentre.llusa@diba.es

Aquest article anota alguna de les possibilitats que plantegen els telecentres en l'àmbit rural. És un tema sobre el qual hauríem d'anar insistint durant el 2007 i demanem a la resta de telecentres que facin les seves aportacions.

OTC
 

:::::::: OFICINA TÈCNICA DE COORDINACIÓ ::::::::

  • Felicitacions de Nadal

Amb motiu de les festes nadalenques alguns telecentres de la xarxa han dissenyat les seves pròpies felicitacions. Recollim aquí les que hem rebut a l'OTC. Si n'hi ha d'altres, feu-nos-les arribar i les difondrem en propers setmanaris [cliqueu-hi per ampliar-les].


 
Terra Alta


  Oficina Coordinació XTC


  Pallars Sobirà

 


  Ribera d'Ebre

 


  TeleColònia

  • 200 setmanaris!

Amb aquest número arribem als 200 setmanaris. Des del maig del 2002 i fins avui aquesta publicació electrònica ha intentat difondre l'activitat dels telecentres i servir com a eina de comunicació i d'informació per a tots els integrants d'aquesta xarxa, que no només és de telecentres, sinó també de persones. Cal no oblidar-ho. És un bon moment, doncs, per fer arribar a tothom el nostre agraïment més sincer. Gràcies per la vostra col·laboració, per les vostres aportacions, pels vostres suggeriments i per les vostres crítiques. Tot és positiu i, per tant, benvingut. Que tingueu un molt feliç 2007!

OTC

:::::::: NOTÍCIES ::::::::

  • La Generalitat requereix a Flash10 que restableixi el servei d'Internet

La Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació del Departament de Governació i Administracions Públiques, mitjançant el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació, ha requerit a l'empresa Flash10 que restableixi el servei d'accés ràpid a Internet en el termini de temps més breu possible.

Flash10 va comunicar ahir a la Generalitat de Catalunya que ha suspès (des del dia 19 de desembre), unilateralment, el servei d'accés ràpid a Internet, incomplint, d’aquesta manera, el contracte signat amb l’Administració. L’impacte és aproximadament d’uns 100 abonats en 44 nuclis de població.

Nota de premsa [Generalitat]
Notícia [Vilaweb]

:::::::: RECURSOS [de la societat del coneixement] ::::::::

  • Comerç electrònic

Ningú no dubta que les compres per Internet s'estendran cada vegada més. I que és molt important posicionar-se en el camp del comerç electrònic des de qualsevol activitat econòmica. O almenys conèixer què s'està fent i com van van les relacions comercials a través de la xarxa.

Dues notícies d’aquests dies ho subratllen. D'una banda la gran botiga que és Amazon ha anunciat que mai en la seva història havia tingut unes vendes tan nombroses i variades com en aquest mes de desembre. D'altra banda, en una enquesta molt recent feta a joves alemanys entre 13 i 19 anys sobre l'ús que fan d'Internet apareixia una activitat que fins ara no sortia les enquestes i que comença a ser habitual entre la gent jove: entrar a la gran botiga virtual que és e-Bay, simplement per mirar què s'està venent i aprofitar si és el cas les ofertes o els preus especials que s'hi ofereixen.

Això ens fa veure com va penetrant el comerç electrònic i que cada vegada serà més habitual que des dels telecentres també es pugui orientar sobre aquest tema.
 

:::::::: AGENDA ::::::::

  • Conferència Internacional de Programari Lliure 3.0

El 9 de febrer del 2007 al al Palau de Congressos Manuel Rojas de Badajoz. [+ info]

  • 12a Nit de les Telecomunicacions i Premi Enginyer Novell

El 8 de març del 2007 al Palau de Congressos de Barcelona. S'hi farà entrega dels XII Premis Salvà i Campillo, a més d’un Premi Especial a l’Enginyer Novell. [+ info]

  • VI Congrés de Telecentres i Xarxes de Telecentres

El 15 i 16 de març del 2007 al Palau de Congressos i Exposicions de Mèrida (Extremadura). [+ info]
 

:::::::: ENLLAÇOS ::::::::

TELECENTRES

::::

::::