![]() Centres de Teletreball de la XTC |
* STSI / DURSI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quatre centres de teletreball de la XTC (Ribera d’Ebre, Solsonès,
Telestany i Conca de Barberà ) i l’OTC, ubicada a la seu del Consell
Comarcal del Bages, acullen entre els mesos dÂ’abril i maig les sessions
presencials d’un curs d’introducció al programari lliure, organitzat per
la STSI i en el qual estan inscrits 133 dinamitzadors de telecentres. El
curs combinarà la formació en lÃnia (Moodle) amb les sessions
presencials i té l'objectiu és dotar els dinamitzadors dels coneixements
bà sics sobre programari lliure per tal que puguin formar els ciutadans a
posteriori.
Ja estan disponibles les dades recollides durant els mesos de gener i febrer. El 2005 ha començat amb canvis en les dades que recollim ja que hem fet distinció entre homes i dones. Aquesta distinció ens permet apreciar que en els nostres telecentres hi ha gairebé tants usuaris com usuà ries. Volem destacar als centres de teletreball de la XTC s'estan formant més dones que homes.
(*) Les hores d'utilització dels telecentres no s'han distingit entre homes i dones ja que engloben la formació i les dades que recollim són d'hores lectives de formació per curs. Des de l'OTC us volem agrair la vostra col·laboració en la recollida i tramesa de dades.
El
DURSI va aprovar el passat
5 d’abril les bases i la composició del jurat dels premis a les millors
experiències de dinamització telemà tica desenvolupades en el marc del
“Curs de gestió i dinamització avançades del telecentre”, organitzat per
la STSI. Entre les activitats del curs hi havia la implementació i
avaluació d’un projecte relacionat amb la tasca de dinamització. Entre
aquests treballs es premiaran els millors, segons les categories
següents:
Els ajuts atorgats el 2004 es van destinar
a infraestructures, grups de recerca, formació d’investigadors i xarxes
temà tiques.Les convocatòries de beques i ajuts de recerca del
Departament dÂ’Universitats,Recerca
i Societat de la Informació, atorgades l’any 2004, han suposat
un totaldÂ’1.905.380,63 dÂ’euros per a la recerca en temes relacionats amb
l’agricultura,la ramaderia, l’alimentació o altres à mbits relatius al
desenvolupament rural. Aquests dÂ’ajuts, que concedeix el DURSI
mitjançant l’Agència de Gestió d’Ajuts
Els grans servidors de correu gratuït estan
llançats a una competició que sembla no tenir fi. Hotmail ofereix 250 Mb.
de capacitat i un potent sistema de detecció de virus. Yahoo planteja “la
millor tecnologia antispam i antivirus del mercat” i apuja la capacitat
fins 1Gb. Google, amb el seu correu gratuït Gmail és el que ha anat més
enllà . Ofereix actualment 2 Gb. :::::::: AGENDA ::::::::
De l'11al 16 d'abril tindran lloc les VIII Jornades
sobre Tecnologies de la Informació i la Comunicació al Campus Torre dels
Frares de la Universitat de Vic. La vuitena edició de les Jornades sobre
Tecnologies de la Informació i la Comunicació ( JTIC ), que cada any
organitza l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Vic
(UVic) tractarà dels Recursos digitals lliures, posant al dia l'estat de
la qüestió del programari i de les xarxes lliures.
Del 14 al 16 d'abril al Palacio de Congresos de Madrid – Castellana 99. 10a edició del Congrés Estatal d’Internet, Telecomunicacions i Informació. Organitzat per l’Asociación de Usuarios de Internet [+ info]
Del 14 al 16 d'abril a la Universitat Pompeu Fabra (Barcelona). Intercanvi d'experiències i opinions sobre la situació del català a les noves tecnologies. Organitzat per Softcatalà , l'Institut Joan LluÃs Vives, la Universitat Pompeu Fabra, la Secretaria de PolÃtica LingüÃstica i la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació [+ info]
El 29 d'abril al Telecentre SBG de Sant Bartomeu del Grau tindrà lloc una jornada de desenvolupament local sobre programari lliure i educació. [+ info]
Els dies 5 i 6 de maig a l'Auditori i Palau de Congressos de Castelló. Organitzat per la Conselleria de Cultura, Educació i Esport de la Generalitat Valenciana. [+ info]
El 19 i el 20 de maig a Brussel·les [+ info]
|
:::: :::: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||