Publicat a Xarxa Punt TIC (https://punttic.gencat.cat)

Inici > Resultats sobre els indicadors de l’impacte en l’entorn digital de la COVID-19

Resultats sobre els indicadors de l’impacte en l’entorn digital de la COVID-19

Publicat el 14/04/2020
Autor: Oficina Tècnica
imatge de Oficina Tècnica
Resultats de l'enquesta sobre l’impacte de la crisi provocada pel Covid-19 a Catalunya [1]
Resultats de l'enquesta sobre l’impacte de la crisi provocada pel Covid-19 a Catalunya, per CTecno [2]. 2020. Llicència: Tots els drets reservats

Des del Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno) i el Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública de la Generalitat de Catalunya fan públics els resultats de l'enquesta [3] sobre l’impacte de la crisi provocada per la Covid-19 a l’ecosistema tecnològic a Catalunya.

L’estudi [4], que ha comptat amb la participació de 300 companyies tecnològiques, conclou que la crisi ha impactat directament sobre la forma de treballar de les empreses TIC, especialment a les grans, que són juntament amb les mitjanes les que tenen més del 75% del personal teletreballant.

Quant a les àrees de negoci hi ha diferències importants, ja que les vinculades a desenvolupaments, consultoria i serveis cloud ja oferien en bona mesura aquests serveis a distància, i en canvi les de comerç i formació són les que més s’han vist afectades i s’han hagut d’adaptar. 

El 64% de les empreses tecnològiques afirmen que ja estaven preparades per teletreballar perquè no han hagut d’implementar noves eines o procediments per poder exercir el teletreball, i això també es reflecteix en el fet que el 69,1% es van avançar l’estat d’alarma decretat el 14/03 i que va entrar en vigor a les 00:00 del diumenge 15/03.

En relació al clima de negoci, el 53% de les empreses TIC s'han vist molt afectades per la crisi en relació amb els seus clients, essent les petites (63,6%) i les microempreses (56,7%) les més perjudicades.

No obstant, les empreses que es dediquen a serveis digitals i que no requereixen una atenció presencial al client, com ara les dedicades al processament de dades i allotjament web, serveis TIC i consultoria, són les que han patit menys la crisi en aquest àmbit, ja que majoritàriament han pogut mantenir l’activitat. 

Trobareu més informació a l'informe [4].

Etiquetes:
olítiques digitals [5]
CTecno [6]
qüestionari [7]
innovació [8]
consulta [9]
coronavirus [10]
COVID19 [11]
tecnologia [12]

URL d'origen: https://punttic.gencat.cat/article/resultats-sobre-els-indicadors-de-limpacte-en

Enllaços
[1] https://punttic.gencat.cat/sites/default/files/enquesta-ctecno.jpg
[2] http://www.ctecno.cat/
[3] http://punttic.gencat.cat/article/consulta-sobre-limpacte-de-la-crisi-provocada-pel
[4] http://www.ctecno.cat/wp-content/uploads/2020/04/Informe-COVID-19.pdf
[5] https://punttic.gencat.cat/etiqueta/olitiques-digitals
[6] https://punttic.gencat.cat/taxonomy/term/1085
[7] https://punttic.gencat.cat/etiqueta/questionari
[8] https://punttic.gencat.cat/taxonomy/term/93
[9] https://punttic.gencat.cat/etiqueta/consulta
[10] https://punttic.gencat.cat/etiqueta/coronavirus
[11] https://punttic.gencat.cat/etiqueta/covid19
[12] https://punttic.gencat.cat/taxonomy/term/820