Warning message

The service having id "_mobile_whatsapp" is missing, reactivate its module or save again the list of services.

El 15% dels adolescents s'ha sentit assetjat a les xarxes socials

Posted on 04/01/2013
icona de so
Escolta l'article
veu dona | home
Imatge de la guia de FACUA "Tus derechos en las redes sociales"
Imatge de la guia de FACUA "Tus derechos en las redes sociales"

Alguns adolescents menteixen sobre la seva edat per poder formar part de les xarxes socials o no denuncien l'assetjament patit a través d'aquestes comunitats. Amb l'objectiu d'oferir consells perquè els menors facin un bon ús de les xarxes socials, FACUA-Consumidores en Acción ha llançat la campanya #Enredados.

En el marc d'aquesta campanya, FACUA ha realitzat una enquesta a 789 adolescents d'entre 14 i 17 anys i acaba de donar a conèixer els resultats. El 5% dels joves enquestats asseguren que algun cop s'han sentit assetjats a les xarxes socials i no sabien com actuar, mentre que el 10% indica que va percebre l'amenaça i la va denunciar.

El 29% dels menors que han participat en l'enquesta indica que només està en les xarxes socials que li permeten per la seva edat i el 10% planteja que demana autorització als pares quan exigeixen una superior a la seva, davant del 62% que diu que està en totes les xarxes que li agraden.

La campanya #Enredados presenta 10 preguntes i respostes al voltant de la privacitat i la seguretat dels menors en aquestes comunitats virtuals, com ara "Tinc 13 anys, puc registrar-me a les xarxes socials?" o "He rebut amenaces en una xarxa social, com puc defensar-me?". FACUA també ha publicat la guia "Tus derechos en las redes sociales", que amplia aquesta informació.

 

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.