Warning message

The service having id "_mobile_whatsapp" is missing, reactivate its module or save again the list of services.

Conclusions de la Conferència Espanyola de Coworking 2013

Posted on 19/06/2013
icona de so
Escolta l'article
veu dona | home
Logotip de la Conferència Espanyola de Coworking 2013
Logotip de la Conferència Espanyola de Coworking 2013

L'organització ha editat un llibre electrònic amb el resum de les principals aportacions realitzades durant la trobada.

Els dies 24 i 25 de maig va tenir lloc a Barcelona l’edició 2013 de la Conferència Espanyola de Coworking. L’organització d’aquesta trobada ha editat, amb el suport del patrocinador principal de l’esdeveniment, el BBVA Innovation Center, un llibre electrònic amb el resum de les aportacions que els ponents van fer a les diferents taules. Podem destacar-ne, a títol de conclusions, les següents:

a) Els ecosistemes emprenedors: ciutats i coworking

  • Hem d’inventar-nos el treball per deixar de perdre el temps.
  • Hem d’anar més enllà dels espais físics on els freelance es relacionen.
  • Els espais de coworking faciliten les condicions necessàries perquè l’emprenedor s’estableixi per sí mateix.
  • Les polítiques d’ajuda als emprenedors de l’Administració són obsoletes i no serveixen. Cal una legislació que afavoreixi el coworking.
  • Encara cal que els professionals deixin de mirar-se el melic i busquin sinèrgies.
  • És fonamental deixar de veure els altres com a competidors i mirar-los com a col·laboradors.

b) Col·laboració entre espais de coworking i comunitats virtuals

  • Hem de créixer en espais utòpics, no només físicament sinó també virtualment.
  • Cal promoure programes d’intercanvi de coworkers a escala estatal i internacional.
  • La comunicació online entre espais és fonamental i se n’aprèn molt.
  • El coworking deixa poc marge i cal diversificar amb formació.
  • Existeixen dos tipus de comunitat, la de l’espai físic i la virtual, i convé que els coworkers participin de totes dues.

c) Coworking: grans empreses i innovació

  • Empreses com Repsol porten a terme projectes de coworking a l’interior de la seva organització, amb l’objectiu d’atreure el talent dels emprenedors i fomentar l’esperit emprenedor.
  • La paraula clau al coworking és “confiança” i la següent, “compartir”.
  • La cultura és un factor imprescindible en la construcció i enfortiment de la comunitat.
  • Al coworking, els nivells de responsabilitat, lideratge i direcció de projecte són diferents i poden canviar.
  • El coworking existirà amb o sense la crisi. Ja no és només una forma d’abaratir costos.

d) Iniciatives públiques: competència o col·laboració?

  • És necessari estimular la demanda d’espais i facilitar la trobada entre coworkers.
  • Els espais de coworking són dinamitzadors del seu entorn i una figura clau per impulsar l’ocupació i l’emprenedoria.
  • El sector lamenta la manca de suport de les institucions públiques a la iniciativa privada.
  • Cal trobar mecanismes que agilitzin els projectes i els espais de coworking perquè dinamitzin la forma de treballar.
  • El coworking i l’Administració pública comparteixen valors com la sensibilitat, la col•laboració i el treball en equip.
  • Cal que l’Administració sàpiga què és el coworking i actuï com a facilitadora de la seva activitat. Si no és possible, almenys que no destorbi.

e) Col•laboració Glocal: global/local

  • “Junts serem lliures”, leit motiv per estimular la col•laboració entre coworkers.
  • Col·laboració, sensibilitat, treball en equip, obertura, comunitat i accessibilitat són els valors del coworking.
  • Cal connectar persones en l’àmbit internacional amb la població local.
  • S’ha d’aprofitar l’esperit de col•laboració per fer coses diferents.
  • S’ha de superar la manca de disposició dels ciutadans espanyols a col·laborar. Sense compartir és més difícil créixer.

f) Coworking en ciutats petites. Com fer única la teva ciutat?

  • La millor publicitat d’un espai de coworking és aconseguir que la gent s’hi trobi a gust; a partir d’aquí, funciona el “boca-orella”.
  • En entorns locals no existeix l’especialització de les grans ciutats com Barcelona o Madrid.
  • Els espais ubicats en zones aposten per la diversificació i la col•laboració entre coworkers i amb d’altres activitats. L’objectiu és agrupar-los en un espai físic o virtual comú.

g) El creixement de la societat col·laborativa

  • El consum col·laboratiu requereix més temps de l’usuari.
  • Les persones que fan coworking ja viuen al futur.
  • Noves professions, com la de community manager o content curator, han nascut en un entorn de treball compartit.
  • Hi ha dos tipus d’intel•ligència: la col•lectiva, acadèmica i sense interacció, i la col·laborativa, basada en el coneixement compartit.

Per saber-ne més us podeu descarregar el llibre electrònic.

 

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.