Possibles activitats amb el recurs de l'exposició 'Dones i ciència'

imatge
.

A vegades, no calen grans recursos sinó un que poguem explotar de diverses maneres. Amb l'exposició de 'Dones i ciències', s'han fet per exemple, un parell d'activitats i dinàmiques que ens permeten treballar aquesta temàtica adaptant-la a l'edat, el grup o les característiques del lloc on la fem. Si encara no la teniu, podeu trobar l'exposició en el següent enllaç: https://oficina.commonscloud.coop/s/KDrXyGRd9SJS6Jc

La primera és la següent:

ACTIVITAT 1: La meva referent

Hem de trobar la nostra dona referent. Després, fer una exposició sobre ella dins del grup on ens trobem si és possible, o fer una entrada a la Viquipèdia sobre ella si no la té, o crear un material explicant la seva història.. La idea, és que segons els nostres interessos, busquem una dona que hagi fet aportacions en aquest àmbit i investiguem sobre la seva vida, la seva feina i les seves fites. Si ens agrada l'esport, podem buscar dones d'aquest món. Si ens agrada l'astronomia, dones astrònomes. Si ens agraden les matemàtiques, dones matemàtiques.

L'objectiu és donar importància al treball fet per les dones al llarg de la història i reconéixer les seves aportacions i fites assolides. Cal fer boca a boca entre totes les persones que formem part de la societat, remarcant quantes cosses han aconseguit tantes dones, perquè només així, arribarem a trobar l'equilibri entre l'alt reconeixement que s'ha fet als homes i per contra, el poc a les dones.

 

Una altra activitat que podríem fer amb l'exposició de 'Dones i ciència' seria la següent:

ACTIVITAT 2: Escull i compara

Aquesta consisteix en petit grup o individualment, en escollir una dona de la història relacionada amb la ciència. D'ella, haurem de trobar la següent informació:

- Moment de la història en que va viure i lloc

- Aportació a la ciència i relació amb ella

- Com va ser tractada per l'entorn (reconeixement, dificultats, etc)

Un cop fet això, cal buscar un home cohetani a ella, que tingués una relació similar amb la ciència (que sigui del mateix camp científic per exemple, o del mateix país). Finalment, s'han de trobar d'ell, les mateixes coses que amb la nostra dona científica: època, aportació científica, com el va tractar l'entorn.
Cal reflexionar sobre si hi ha diferència o no en el tracte rebut, en els reconeixements per la feina o en la transmissió boca a boca de qui ha fet realment l'aportació a la ciència.