Missatge d'avís

The service having id "_mobile_whatsapp" is missing, reactivate its module or save again the list of services.

M4Social, un projecte de tecnologia mòbil al servei de les necessitats socials

Publicat el 15/03/2016
icona de so
Escolta l'article
veu dona | Inici
Logo m4Social
Logo m4Social. 2016. Font: Web d'm4Social. Llicència: Tots els drets reservats

Durant els últims dies segur que heu sentit a parlar d'm4Social, el projecte que vol utilitzar el potencial de la tecnologia mòbil en la ressolució de situacions de vulnerabilitat de col·lectius i persones. El projecte és fruit de l' acord entre l'Ajuntament de Barcelona, la Taula del Tercer Sector, la Fundació Mobile World Capital Barcelona i l'Obra Social La Caixa. Però quines accions desenvoluparà?

La primera fase del projecte tindrà una durada de 3 anys i un pressupost inicial de més de 500.000 euros, que aportaran els impulsors dels projecte.

L'm4Social neix en un context de replantejament de l'ús social de la tecnologia i, especialment, del sector mòbil a la ciutat de Barcelona. La capital catalana conviu en dues realitats: d'una banda, el creixement d'empreses i start-ups del sector tecnològic (el 16% de les noves empreses de la ciutat desenvolupen la seva activitat en aquest àmbit) i, de l'altre, la poca implantació de les TIC en les entitats socials i l'existència encara de l'escletxa digital, és a dir, la desigualtat en l'accés i ús de la tecnologia. 

En aquest sentit, m4Social vol esdevenir un espai de confluència entre entitats, empreses, universitats, finançadors i administració pública per impulsar solucions que donin resposa a les necessitats dels i les ciutadanes de Barcelona; un espai plural i participatiu que generi eines i continguts amb un impacte social.

El 2016 és l'any d'arrencada d'aquest projecte, que s'ha marcat tres eixos prioritaris abans de que finalitzi l'any:

  • Dret a l'habitatge
  • Inserció laboral
  • Abandonament escolar prematur

En aquest sentit, m4Social llençarà reptes concrets per solucionar aquests problemes desprès de consultar a les entitats socials; es buscarà finançament; les empreses proposaran solucions tecnològiques i aquestes s'implementaran finalment a través dels i les participants de les entitats socials. D'aquesta forma es tancarà el cercle i es podrà avaluar l'impacte que les accions desenvolupades han tingut en la millora de la vida de les persones.

Fitxers adjunts: 

Afegeix un nou comentari

Plain text

  • No es permet l'ús d'etiquetes HTML.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
CAPTCHA
Aquesta pregunta es fa per prevenir els enviaments automàtics de correu brossa.